Nieuws Marketing
Blogtop 5: van automatismen word je lui en volgzaam
'Als iets werkt, waarom zou je het dan veranderen'? Blogger Raoul Rossou vindt dit een gevaarlijke vraag en beantwoordt hem in de blog van de week. Ben je benieuwd naar de rest van de Blogtop 5? We hebben ze voor je op een rijtje gezet.

1. Van automatismen worden we lui en volgzaam - Raoul Rossou
Mensen hebben van nature een weerstand tegen verandering. Dat komt nog uit de oertijd, waarbij iedere verandering vaak een (levensbedreigend) gevaar met zich meebracht. Dat primitieve instinct leeft nog steeds voort in iedereen. Daarom streven veel mensen na om een bestaande, veilige toestand ('status quo') te handhaven. Als iets werkt, waarom zou je het dan veranderen?
2. Rabo koppelt vermogende klanten met ondernemers - Marius Hovius
Ik ben op zoek naar financiering. Wat is Rabo&Co? En waarom is dit interessant? Omdat het de toekomst is. Op deze manier verwachten we dat in principe elke klant ook in de toekomst bij de Rabobank terecht kan. Door de nieuwe wet- en regelgeving en de economische groei moeten we innoveren. Op termijn kunnen we niet iedereen meer op de ouderwetse manier financieren. Met Rabo&Co zijn we de eerste die op deze manier hierop inspringt.
3. De 4 geheimen van een ijzersterke elevatorpitch - Richard S.T. de Vries
Een elevator pitch is reuze handig bij netwerk- en verkoopgesprekken. Binnen 60 seconden heeft de ander een goed beeld van je kennis, ervaring en kwaliteiten. Een ijzersterke elevator pitch is de overtreffende trap. Bij deze pitch begrijpt de ander wat je doet, kan het navertellen en doorvertellen. Een ezelsbruggetjes is B.O.D: je elevator pitch is te Begrijpen, te Onthouden en Door te vertellen.
4. Naam HIGH45 inbreuk op naam HIGHFIVE? - Hidde Reitsma
Het is hommeles in de Amsterdamse fitnesswereld. Marktleider op het gebied van bedrijfsfitness High Five eiste in kort geding dat de nieuwe trendy fitnessboutique High45 haar naam zou wijzigen. Er zou sprake zijn van inbreuk op het merkrecht van High Five. Onsportief gedrag? Of heeft High Five een punt? Advocaat Intellectueel Eigendomsrecht Hidde Reitsma zet de criteria bij merkinbreuk op een rijtje.
5. Ondernemers, pas op voor spear phishing - Raf Vervloessem
Volgens een onderzoeksrapport van Osterman Research neemt het aantal spear phishing-aanvallen toe. Kleine bedrijven lijken het zwaarst te lijden te hebben onder deze vormen van cybercriminaliteit. Spear phishing: Wat is het en hoe kunt u het risico verkleinen?