,,Als mensen een melding bij ons doen, garanderen we dat we er binnen een kwartier mee aan de gang gaan", zegt Harry uit Sint Anthonis. William uit Maashees: ,,De klant betaalt 45 euro en wij zorgen dat het euvel, bijvoorbeeld waterschade, snel wordt opgelost. U vraagt, wij draaien."
Partners
Harry en William schakelen bij een melding een van hun meer dan 60 servicepartners uit allerlei branches in, bijvoorbeeld elektrobedrijven, installateurs en schoonmaakbedrijven.Harry: ,,Die zijn allemaal VCA-gecertificeerd. De facturen gaan direct naar de klant. Wij krijgen geen commissie. Mocht het een grote klus zijn, zoals brandschade, dan doen we het projectmanagement en geldt er een uurtarief."
Derde man
Bouwticketservice opereert in een markt met grote bedrijven. Die zijn volgens William log en lopen bij incidenten en calamiteiten achter de feiten aan. ,,Wij onderscheiden ons door meteen in actie te komen en maatwerk te leveren. We werken dan ook met bedrijven die al service bij onze klanten verlenen.''
Aspecten
Harry was eerder actief in het bouwmanagement en zorgt nu vooral voor de commerciële kant van Bouwticketservice: het benaderen van klanten en het onderhouden van contacten.William was projectleider en bouwbeheerder. Hij houdt zich bezig met meldingen en structurele zaken. ,,Ik maak meerjarenonderhoudsplannen en houd bedrijven tegen het licht: hoe kunnen we een gebouw goed beheren?"
Toekomst
Het duo beraadt zich op de komst van een derde man. Harry: ,,Er is weer behoefte aan beheer en onderhoud. In de crisistijd is er veel bezuinigd. Nu is er weer geld. Eigenaren willen hun zaak upgraden, maar niet meer vast personeel in dienst hebben. Dan is het handig dat er een bedrijf op afroep beschikbaar is."
Op de foto: Harry van der Weijer (op de voorgrond) en William van Els