Er was ruimte voor de tweehonderd ondernemers om in groepjes te kijken naar de landen waar ze kansen zien. Want dat die er zijn merken attachés regelmatig, zei onder meer Erik van Kooij, gestationeerd in Parijs. "In Frankrijk is het wel een zaak van frappez toujours, dus blijven proberen. Doel is ondernemers bij eerste contacten te begeleiden op weg naar definitieve contracten. Het is voor ons een kwestie van tweerichtingsverkeer; vraag en aanbod van Nederlandse en Franse ondernemers goed op elkaar aan laten sluiten."
Marc Hendrikse, topman van NTS-Group en lid van het hightech topteam, legde uit dat het werken met ambassademedewerkers die belast zijn met hightech contacten goed werkt. "We begonnen met de vijf meest in het oog springende landen en hebben die nu uit kunnen breiden tot veertien. Het geeft ons streven naar internationalisering een duw in de rug. Dat gaat samen met ons initiatief om de krachten te bundelen tot één Holland Hightech Branding. Hard nodig, want ze kenden in Duitsland ons wel om Frau Antje, maar niet om onze hightech. Daar begint nu verandering in te komen omdat we ons bijvoorbeeld al vier jaar als eenheid presenteren op de Hannover Messe. Ook in bijvoorbeeld Frankrijk en de Verenigde Staten boeken we al resultaten. De attachés kunnen ons helpen die ook elders te bereiken."
Innovatie-attachés willen vraag en aanbod van Nederlandse en buitenlandse ondernemers op elkaar afstemmen