Nieuws Contentmarketing

Blog: formuleer je eigen verhaal in de marketing van je bedrijf

De informatieschaarste is voorbij. Via de zoekmachine vind je antwoord op veel vragen en social media zorgen ervoor dat je gemakkelijk met iedereen kunt converseren. Dat vraagt om nieuwe vormen van marketing, schrijft Ed Peelen.

Ed Peelen 21 september 2017

Marketing 8

We zijn niet langer afhankelijk van bronnen als tv, radio, kranten en tijdschriften waar je wordt geconfronteerd met adverteerders. We kunnen bij elkaar te rade gaan om uit te vinden wat we goed vinden. De mogelijkheden om reclame via de zogenaamde betaalde media te mijden zijn bovendien sterk toegenomen.

Dit vraagt om een reactie van bedrijven zodat behalve met reclame ook op andere manieren met het publiek wordt gecommuniceerd. Je kunt je als ondernemer mengen in de conversaties op social, maar dan zal je je wel tussen het publiek moeten begeven.

Je kunt ook je eigen verhaal formuleren en zorgen dat dit wordt verspreid, gedeeld en bewerkt langs allerlei media(kanalen). Je zorgt dat jouw boodschap je doelgroep bereikt op momenten waarop daar behoefte aan is. Zodat het je doelgroep helpt, vermaakt of raakt. Dan doe je aan contentmarketing.

Ed Peelen is bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de UvA en oprichter van ICSB Marketing