Podcast

Wat numerologie volgens Menno Braakman voor je bedrijf kan betekenen

Menno Braakman werkte in de wereld van marketing, bij diverse grote bedrijven. In deze openhartige podcast - De Namarama Show van Floris Hülsmann - vertelt hij over zijn ommezwaai naar de wereld van numerologie. Hij startte een eigen bedrijf, Inner Kompas, en legt uit hoe hij met de kracht van nummers onvermoede talenten bij werknemers kan ontdekken.

Menno Braakman Namerama

Ondernemer Menno Braakman neemt je mee in de wereld van de numerologie.

Presentatie: Floris Hülsmann 10 oktober 2019

Floris Hülsmann, gastheer van de podcast De Namarama Show: ,,Ik ontmoette Menno voor het eerst negen jaar geleden, toen ik creatief directeur was bij Kong, de digitale tak van reclamebureau N=5, bekend van hun NS reclames. N=5 werkt voor NS, nog nooit die link gelegd eigenlijk. Hij was marketingmanager bij Orangina en we hebben daar een paar hele mooie campagnes ontwikkeld."

,,Jaren later kwam ik hem plots op de markt in Deventer tegen, met zijn vrouw Sabine Uitslag en kinderen. Het duurde even voordat ik hem herkende. Dit was een hele andere Menno dan de strakke marketingmanager van jaren terug. We praatten even en maakten een afspraak voor een kopje koffie. En zo zagen we elkaar vaker en bleken we een hoop raakvlakken te hebben. Een daarvan is een enorme interesse in dat wat we niet kunnen zien maar wel voelen. Emoties, gevoelens en het 's-woord': spiritualiteit."

''Hoe fijn is het om te weten waar je (misschien onbewust) in vastloopt en welke oplossing er voor je in het verschiet ligt?''

Floris Hülsmann, Namarama

,,Toen Menno numerologie had ontdekt ging hij helemaal 'aan'. Ik heb er zelf ook kennis mee gemaakt en het is fascinerend welke wereld er voor je open gaat dankzij de nummers die je met je meedraagt. Ik weet dat dit voor sommigen wat far fetched lijkt. ik zou zeggen: als je jezelf als open minded beschouwd, ga je heel veel uit deze podcast halen."

Kracht van nummers

,,In dit openhartige interview vertelt Menno over zijn reis en de wereld van numerologie. De wetenschapper in Menno ging op onderzoek en ontdekte de kracht van de nummers. Ze geven woorden aan dingen die we vaak wel voelen, maar lastig kunnen zeggen. Op die manier kan hij onvermoede talenten bij menig werknemer ontdekken en teams en organisaties beter laten werken. Hoe fijn is het om te weten waar je (misschien onbewust) in vastloopt en welke oplossing er voor je in het verschiet ligt? Menno haalt het allemaal naar boven."

,,Met zijn bedrijf Inner Kompas, de uitleg van deze naam starten we mee uiteraard, zeilt hij nu door de zakelijke wereld en haalt hij de onderbewuste stromingen die bedrijven vaak hebben naar de oppervlakte. Om op die manier leiders en werknemers de plek te geven die ze verdienen, waarin ze beter kunnen groeien en meer werkgeluk kunnen vinden."

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details