Nieuws Marketing
De Visbroeders: aansprekende marketing met flair
Zingen, grapjes en zelfs een eigen visshow op Youtube: vis bestellen bij De Visbroeders Aard en Peter Lagerwerf (23) uit Amersfoort is een feestje. “Mensen verlaten onze viskar altijd met een grote grijns op het gezicht”, vertelt Aard. Het concept van de eeneiige tweeling is zo populair, dat De Visbroeders onlangs een nieuwe, grotere viskar moesten aanschaffen.

Aard en Peter staan met hun viswinkel op wielen dagelijks op markten in de regio Utrecht. “Onze oude kar had te weinig capaciteit, de rijen werden te lang. De nieuwe kar is twee keer zo groot, heeft een eigen sushipoint én een rokerij. Het gaat als een trein, we hebben nu zelfs met spoed extra personeel nodig.”
%VIDEOWIDGET%
Vlogs Die populariteit is voor een groot deel te danken aan de slimme marketing van De Visbroeders. “We kunnen wel zo’n suffe flyer maken, maar daar kijkt toch geen mens naar?” Daarom bedachten ze ‘De Visbroeders Show’ op Youtube. “Al snel kregen we heel veel views. Met onze vlogs geven we mensen een kijkje in ons leven. Aan ondernemend Nederland willen we laten zien hoe wij met ons merk omgaan. Het doel is dat ons Youtubekanaal net zo succesvol wordt als die van bekende vlogger Enzo Knol.”
Beleving De Visbroeders hebben naar eigen zeggen een hoge gun- en funfactor. “Als jonge enthousiaste en vrolijke tweeling zijn we echt totaal anders dan de meeste visboeren. Wij zijn één gedachte in twee lichamen, het is voor de klant mooi om te zien hoe wij op elkaar zijn ingespeeld. Het draait allemaal om de beleving.”
%VIDEOWIDGET%
Kwaliteit"Naast de marketing is ook de kwaliteit super belangrijk. Van dinsdag t/m zaterdag komen ze vanuit Urk verse vis naar onze kar brengen. Voor ons is elke dag een zaterdag." Bied je die kwaliteit ook nog eens zingend, dan heb je een gouden formule in handen.
Speciaal onderwijsDe weg naar succes was niet zonder hobbels. Beiden hadden moeite met leren en volgden het speciaal onderwijs. “Je wordt al snel dom verklaard, dat heb ik zelf ervaren. Wij willen laten zien dat je het met een positieve mindset en wat doorzettingsvermogen wel degelijk ver kan schoppen, ook met een beperking. Laat ons een voorbeeld zijn voor moeilijk lerende kinderen.”