Nieuws Digital marketing

Waarom het 'gewoon tijd is' voor online adverteren via DPG Media en De Ondernemer

Hoe kun je je doelgroep met online adverteren het best bereiken? Die vraag stelde De Ondernemer Live XL-presentator Remy Gieling aan zijn studiogasten Raffi Aykaz en Thijs van der Zande. De twee zijn bij respectievelijk DPG Media en De Ondernemer verantwoordelijk voor de digitale advertentieproducten die hun merken ondernemers aanbieden. Hun belangrijkste tip? Gewoon beginnen met adverteren.

Van onze redactie 13 juli 2022

Raffi aykaz thijs van der zande dpg media de ondernemer live xl online adverteren

Raffi Aykaz en Thijs van der Zande te gast bij De Ondernemer Live XL. Foto: Ruud Voest

Met een dagelijks bereik van zo’n twaalf miljoen mensen zijn de advertentiemogelijkheden bij DPG Media werkelijk eindeloos. Toch ziet Aykaz dat nog veel ondernemers enkel bekend zijn met de mogelijkheden die ’s werelds grootste platformen als Google en Facebook bieden.

,,Er is een verandering gaande in de digitale wereld”, zegt hij tegen Gieling. ,,En ondernemers moeten daarin mee. De digitale kant van de eerder genoemde twee grote spelers hebben ze al ontmoet, nu is het tijd dat ze DPG Media en De Ondernemer gaan ontdekken.”

Keuzes durven maken cruciaal

,,Daarbij is het vooral belangrijk dat ondernemers keuzes durven te maken”, voegt Van der Zande daaraan toe. ,,Wie wil je bereiken en wie vooral niet? Adverteren in het Eindhovens Dagblad kan een goede optie zijn, terwijl je met het Brabants Dagblad je doelgroep misschien al wel weer passeert.”

Lees ook: Adverteren: hoe trek je als ondernemer de aandacht? 'Schreeuwerige advertentie werkt averechts'

Wat Van der Zande vooral wilt aangeven, is dat adverteren al geruime tijd geen ver-van-mijn-bed-show meer is voor ondernemers. ,,Hoe klein je bedrijf ook is, je kunt altijd je eigen funnel bouwen. En doe dat crossmediaal, met verschillende soorten content dus. Koppel een nieuwsbrief bijvoorbeeld aan je site, houd de scores goed bij, weet wie er heeft geklikt, zorg ervoor dat je accountmanager daarvan op de hoogte is en benut de kracht van herhaling.”

Online adverteren veel goedkoper dan vroeger

Presentator Gieling snijdt daarbij de kosten voor adverteren aan. ,,Men denkt dat adverteren nog altijd ontzettend duur is. Duizenden euro’s betalen om op een complete krantenpagina terecht te komen is inmiddels toch ontzettend ouderwets?”

Van der Zande en Aykaz knikken instemmend. ,,Online adverteren kan al vanaf 1 euro per dag”, zegt Aykaz. ,,Met onze producten kun je je eigen campagne opzetten, banners maken en middels je dashboard continu alles aanpassen. Om dit te stimuleren, hebben we een mooie actie gelanceerd. Wie zich nu aanmeldt op dpgdirect.nl/tegoed of inschrijft voor de nieuwsbrief van De Ondernemer ontvangt 100 euro aan starttegoed om het gewoon eens uit te proberen. Onderzoek hoe je regionaal of landelijke kan adverteren op één van onze betrouwbare merken.”

Bekijk hieronder de radio-uitzending van De Ondernemer Live XL met daarin Raffi Aykaz en Thijs van der Zande (op 4:29:00)

&t=16748s

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws