Nieuws Marketing

Drie creatieve speciaalzaken aan het Kolkje in Almelo

Nieuwe elan aan de rand van het centrum. Drie creatieve speciaalzaken aan Het Kolkje.

Van onze redactie 8 juni 2016

Speciaalzaak almelo rikkert harink

'Heel bijzonder. Dit is een visitekaartje voor Almelo. Nu hopen dat de ondernemers het volhouden." Joke Heppenhuis is helemaal weg van de metamorfose die het karakteristieke winkelpand aan Het Kolkje heeft ondergaan.

RenovatieDe Almelose is een van de velen die hebben gezien hoe de met hoog opschietend onkruid omgeven bouwval is opgewaardeerd tot een modern winkelpand. De zaken die erin zijn getrokken vormen een creatieve mix, met de eigentijdse en toch knusse kapsalon annex schoonheidssalon Het Stijllokaal en het naastgelegen 'Hap', waar mensen terechtkunnen voor delicatessen, zowel om ter plaatse te nuttigen als om mee te nemen.

En natuurlijk Orangerie 21, de bloemenzaak, waarmee Anita ter Keurs al een naam opbouwde aan de Oranjestraat. Daar lag ook de kiem voor de 'renaissance' van het puntdakenpand aan Het Kolkje. Op het oude adres uit haar jas gegroeid, vond Ter Keurs daar de ruimte die ze nodig heeft om al haar ideeën vorm te geven.

Lees ook: Het Stijllokaal in Almelo voor en door Almeloërs

Lees ook: 'Hap' in Almelo zorgt voor delicatessen aan Het Kolkje

Lees ook: Bloemenwinkel 'Orangerie 21' drie keer zo groot aan Het Kolkje

Foto: Rikkert Harink