Nieuws Marketing
Frozen Cocktail: knijpijsjes met alcohol
De meeste cocktails zijn tijdrovend om te maken. Celeste Hoogenes van Van Zon Fresh Foods in Alphen heeft daar een oplossing voor: bevroren cocktails. Ze doen denken aan de traditionele Calippo knijpijsjes, alleen dan met alcohol. Zo schrijft het AD.

De cocktailijsjes zijn van het Zweedse merk N1CE Frozen Cocktails. Die benaderde het bedrijf om het product in Nederland aan de man te brengen. Hoogenes: "Bij cocktails moet er altijd iemand klaarstaan om de cocktails te maken, dit geef je zo weg."
De ijsjes verschijnen in de smaken mojito, margerita, piña colada en strawberry daiquiri en smaken volgens haar echt naar de cocktails. Het alcoholpercentage is 5 procent, waarmee het eten van één ijsje is te vergelijken met het drinken van een pilsje. Hoogenes: "Als je er genoeg eet, dan loop je wel achterstevoren, ja." De N1CE is een samenwerking tussen Zweed Jimmy Dymott - in 2010 was hij 's werelds beste bartender - en dj's Axwell & Ingresso en Alesso. De eerste drie maanden zijn meer dan 250.000 ijsjes verkocht. Aan het eind van dit jaar is het ijsje in elf landen verkrijgbaar.
De 'frozen cocktail' is volgens Hoogenes 'een echt zomerproduct.' Als het aan haar ligt is het ijsje straks te koop bij strandtenten. Er zijn gesprekken met een supermarkt. Nu wordt het ijsje twee weken lang vanuit een container en per bakfiets verkocht op de Gay Pride in Amsterdam. Daarna is het ijsje 18 augustus te proeven op Culinair Alphen tijdens de openingsavond 'Ladiesnight'. "Volgend jaar kom je N1CE overal tegen.''