Nieuws Marketing
Insider tips: Zo gebruik je Facebook als marketingkanon
6,6 miljoen Nederlanders gebruiken dagelijks Facebook op hun mobiel. Marketing-manager Ruben Panagopoulos was tijdens de Week van de Ondernemer in Nederland om te vertellen hoe bedrijven dat reusachtige publiek kunnen bereiken.

Facebook biedt je de mogelijkheid om via targeting specifieke doelgroepen op Facebook aan te spreken, met berichten die direct in de timeline van de gebruiker verschijnen. "Het draait allemaal om de vraag: Wie is jouw René?", aldus Panagopoulos, werkzaam op het Europese HQ van Facebook in Dublin. "Bijvoorbeeld: Mijn René is vader, 31 en speelt graag FIFA 2016 op zijn spelcomputer. Targeting". Facebook heeft drie campagnevormen om 'René' aan te spreken:
1. Personen die aan dergelijke kenmerken voldoen kun je aanspreken met advertising gericht op Basisdoelgroepen. Facebook matcht dat zijn klantendatabase met de eigenschappen waaraan personen volgens jou moeten voldoen.
2. Maar je kunt ook je eigen klantenbestand matchen met dat van Facebook. Aangepaste Doelgroepen noemen ze dat bij Facbebook. Je kunt een bestand met mailadressen of telefoonnummers uploaden op Facebook, dat daar dan weer de juiste accounts van zijn gebruikers aan koppelt. "Zo spreek je de mensen uit je mailinglijst direct aan op hun timeline", aldus Panagopoulos.
3. Vergelijkbare Doelgroepen: Zodra je een aangepast publiek hebt gemaakt, kun je ook vergelijkbare doelgroepen gebruiken om te zoeken naar mensen die veel gemeen hebben met je beste klanten. "Vergelijkbare targeting dus", aldus Panagopoulos.
Benieuwd hoe je een campagnebericht het beste kunt opstellen? Ruben Panagopoulos geeft in deze video 3 gouden tips.
%VIDEOWIDGET%