Podcast
Een naam voor je bedrijf: waarom niet je eigen naam zoals Bert Hagendoorn?
In deze nieuwe aflevering van De Namarama Show spreekt gastheer Floris Hülsmann met Bert Hagendoorn. Deze topadviseur opereert simpelweg onder zijn eigen naam: 'Bert Hagendoorn'. Waarom hij dat doet en niet een nieuw verzonnen bedrijfsnaam koos? Dat hoor je in deze podcast.
Als je in de creatieve sector werkt, kun je moeilijk om Bert Hagendoorn heen. Want hij is de to-go-to-guy die ondernemers in de creatieve industrie helpt zichzelf beter in de markt te zetten. Oftewel: positioneren. Hagendoorn haalt het onderste uit de kan bij de bureaus, zodat ze beter kunnen laten zien waar ze goed in zijn. Dat is natuurlijk een interessant gegeven: waarom hebben reclamebureaus iemand anders nodig om reclame voor zichzelf te maken?
Recent spraken we met Floris over de merkwaarde van een goede bedrijfsnaam. Lees het interview nog eens terug. Expert Floris Hülsmann (Namarama): 'Meerwaarde merknaam wordt enorm onderschat'
TBWA, FHV en DDB versus MediaMonks, Superhero Cheesecake of Achtung!
Ook komt in deze De Namarama Show het belang van namen voor bureaus aan bod. Waar het vroeger met strakke afkortingen werd afgedaan (TBWA, FHV, DDB) is het nu creativiteit wat de klok slaat. MediaMonks, Superhero Cheesecake of Achtung!. En wat moet je met een naam als Vruchtvlees?
Hagendoorn was ooit hoofdredacteur van een designmagazine Dzone en werkte voor Photoshop oftewel Adobe. Met zijn kennis van en liefde voor design is hij ook oprichter en voorzitter van Dutch Digital Design, de club die het talentvolle Nederlandse design in het buitenland propageert.
Lees ook: Wat kan er nog wel en wat niet met de jarige Handelsnaamwet? Roderick Chalmers legt uit
Floris Hülsmann (rechts) met zijn gast Bert Hagendoorn.