MarketingSocial media

Naar nieuwe territoria surfen met Pig & Hen

 
V.l.n.r. Pig & Hen-oprichters Rutger Versluis, Thomas van der Kallen en Dominic Bakker.
 
Geschreven door:
Leestijd 3 minuten

Een armband die zeiler Dominic Bakker in zijn vrije tijd maakte van scheepstouw, groeide uit tot een serieus bedrijf nadat zijn vrienden hem vroegen om hun eigen armband. Pig & Hen hees de zeilen in 2013. Tegenwoordig verscheept het met behulp van Facebook en Instagram naar 50 landen.

Lees verder onder de advertentie

Pig & Hen armbanden worden in 50 verschillende landen aan de pols gedragen – en dit aantal groeit nog steeds. Volg vandaag nog een gratis Blueprint e-learning-cursus en ontdek hoe Facebook jou kan helpen om jouw bedrijf wereldwijd te laten groeien.

Het armbandmerk met een nautisch thema wordt tegenwoordig geleid door Dominic en zijn vrienden Rutger Versluis en Thomas van der Kallen. De oorsprong van de naam ‘Pig & Hen’ is afkomstig uit zeemansverhalen waarin verteld wordt hoe Nederlandse zeevaarders vroeger voor goed geluk een varken en een kip op hun voeten lieten tatoeëren omdat deze dieren bij een schipbreuk vaak de enige overlevenden waren. De beestjes overleefden dit omdat ze aan dek bewaard werden in houten kratjes. Het schip zonk, het kratje bleef drijven en de wind en stroom bracht ze weer terug aan wal. De zeelieden hoopten dat de tatoeage hen zou helpen om ‘over het water te lopen’ zodat ze in het ergste geval hun weg terug naar huis konden vinden. De ‘pig and hen’, gekoppeld aan een scherp zakeninstinct, hebben Dominic, Rutger en Thomas in ieder geval geluk gebracht bij de groei van hun bedrijf.

Wereldwijde markt

In feite is Pig & Hen een modemerk dat in de wereldwijde markt een gat zag voor een armband met een eigen identiteit. Elke armband heeft zijn eigen nautische achtergrondverhaal en een memorabele naam die dat verhaal tot leven brengt. De gemiddelde leeftijd van de Pig & Hen-klant is ongeveer eind 30, tachtig procent bestaat uit mannen, woonachtig in stedelijke gebieden en met een sportieve, modische en reislustige achtergrond. Facebook en Instagram zijn de ideale plaats om deze verhalen te vertellen in posts, stories en video’s en om bijzonderheden te benadrukken, zoals het handmatige productieproces.

Lees verder onder de advertentie

Dominic: ,,Wij hebben een hele nauwe samenwerking met Facebook. Ze gebruiken ons ook regelmatig als succesvolle businesscase, als voorbeeld hoe je succesvol kunt zijn door middel van Facebook business over de grenzen. Wij testen continu nieuwe ideeën in samenwerking met het hoofdkantoor in Ierland.’’

Via Facebook-advertenties konden we op een toegankelijke manier in verschillende landen de vraag naar onze producten testen

Dominic Bakker, oprichter Pig & Hen

Verankerd in authenticiteit

De slagzin van het bedrijf is ‘Handmade In Amsterdam’, maar Pig & Hen heeft altijd een internationale uitstraling nagestreefd. Van meet af aan adverteert het bedrijf op Facebook en Instagram om de bekendheid van het merk te laten groeien. En hoewel het verhaal van het merk universeel is, helpt Facebook Pig & Hen om gemakkelijk landsgrenzen te overstijgen, dankzij tools als taal targeting en meertalige dynamische advertenties, die potentiële klanten automatisch content laten zien in de relevante taal en met prijzen in hun lokale valuta.

Pig & Hen armbanden worden in 50 verschillende landen aan de pols gedragen – en dit aantal groeit nog steeds. Volg vandaag nog een gratis Blueprint e-learning-cursus en ontdek hoe Facebook jou kan helpen om jouw bedrijf wereldwijd te laten groeien.