Nieuws Marketing

Onderzoek: digitale reclamefolder steeds populairder

De digitale reclamefolder heeft de afgelopen jaren flink aan populariteit gewonnen. Dat meldt marktonderzoeker GfK, die denkt dat de digitale versie het uiteindelijk zal winnen van de stapel papieren reclamefolders.

Van onze redactie 23 november 2022

Reclamefolder digitaal

Het aantal mensen dat de digitale reclamefolders leest is sinds 2018 verdubbeld tot 9,3 miljoen lezers. Veel van de respondenten gaven aan dat ze zo het milieu minder wilden belasten. Ook ergerden zij zich aan het plastic waarin de folders worden verpakt. Daarnaast staat het weggooien van ongelezen papieren folders veel mensen tegen.

Lees ook: Expert Thijs van Dijk: waarom reclame maken er juist wél toe doet

Toch zijn er nog altijd 9,6 miljoen mensen die regelmatig de papieren folders doorbladeren. Volgens reclamebureau De Reclamefabriek zal de papieren versie nooit helemaal verdwijnen. Weliswaar gaat de digitale folder een steeds grotere rol spelen, het bureau gaat er vanuit dat de verdeling uiteindelijk stabiliseert op 30 procent papier tegen 70 procent digitaal.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws