Nieuws Marketing
Reclamemaker wordt bedrijvengoeroe

Reclamemaker Paul Kruijssen - van P Projects, Mensen maken het Merk - vindt het heerlijk op allerlei manieren bezig te zijn met zijn werk.
Hij helpt bedrijven hun merk sterker in de markt te zetten en geeft als freelancer les op de Fontys Academy for Creative Industries. Hij startte als leraar beeldende vakken, maar als reclamemaker is Paul ook al zo'n dertig jaar actief voor organisaties, bedrijven en ondernemers. "In 2013 ontdekte ik tijdens een vakantie, dat ik altijd hetzelfde paadje loop: ik onderzoek een vraag van een klant, ontwikkel een idee of plan, voer dat uit en check of het aansluit bij het oorspronkelijke plan,'' vertelt Paul in zijn spreekkamer in Biezenmortel. Een idee was geboren. Nu, twee jaar later, debuteert Paul met Het Merkmenu: een managementboek voor grote en kleine profit- en non-profitorganisaties.
Waarom nóg een exemplaar op de toch al flinke stapel managementboeken en waarom ideeën weggeven, terwijl je er zelf goed geld mee kunt verdienen?
"Delen is in de mode. Als anderen er iets aan hebben, is dat mooi meegenomen. Ikzelf heb een jarenlange expertise op het gebied van tevredenheidsonderzoeken van klanten en medewerkers, dat poets je niet zomaar weg. Mensen kunnen met behulp van mijn boek van mijn methode proeven. Een afgeslankte vorm van Merkmenu is Merklunch, eenzelfde aanpak maar dan voor zzp'ers."
Paul lanceerde zijn boek enkele weken geleden bij HAVL Kantoor en ICT. Directeur Ard Smulders past het concept van Paul hier al enkele jaren in de praktijk toe. ,,Dankzij Merkmenu leren wij onze klanten en medewerkers steeds beter kennen. Onze organisatie wordt steeds meer een zelfsturend team van sterk gemotiveerde medewerkers. Zij halen het beste in elkaar naar boven en voor de klant weten zij de meest ideale oplossingen te realiseren,'' vertelt Ard enthousiast.
Het Merkmenu is een uitgave van Van Duuren Management.