Nieuws Social media
#DIRKteur: supermarkt Dirk werft sollicitanten via TikTok
Supermarkt Dirk is op zoek naar trainees en pakt het sollicitatieproces deze keer op een unieke manier aan. Onder de hashtag #DIRKteur kunnen sollicitanten ook met een TikTok-video reageren op de vacature. Zo vangt Dirk twee vliegen in een klap: personeelswerving en marketingcampagne ineen.

De campagne gaat op donderdag van start. Via diverse social media-kanalen waaronder TikTok, Instagram en LinkedIn, worden geïnteresseerden in een traineeship voor afdelingsmanager doorgelinkt naar werkenbijdirk.nl. Kandidaten die een TikTok-video willen toevoegen aan hun sollicitatie, kunnen Dirk volgen op TikTok en gebruik maken van de #DIRKteur. De supermarkt benadrukt dat kandidaten zonder video ook nog steeds in aanmerking komen. Dirk zegt het eerste bedrijf te zijn dat sollicitanten werft via TikTok.
- Dit is de ludieke video die Dirk zelf op TikTok plaatste over de campagne.
Inspelen op dynamische arbeidsmarkt
Directeur Marcel Huizing zegt in een persbericht: ,,Natuurlijk kan je bij ons nog steeds solliciteren met een goede motivatie en cv. Maar niets is zo dynamisch als de arbeidsmarkt. Omdat steeds meer van onze potentiële kandidaten een groot deel van hun tijd online besteden, vonden wij het tijd om daarin ook zelf stappen te maken.’’
Lees ook: Dirk-directeur Huizing: 'De goedkoopste zijn is geen rebellie maar bravoure'
Huizing vervolgt: ,,Bij Dirk selecteren we mensen graag op hun potentie. De juiste instelling staat bij ons centraal, want we geloven dat je hiermee kan groeien naar wat je uiteindelijk wilt bereiken. Door de inzet van video geven we de kandidaten nog meer opties om zich, voorafgaand aan een gesprek, zo waarheidsgetrouw mogelijk te profileren.”
''Dit is een actie die de juiste snaar zal gaan raken bij jongeren en zal zorgen voor een flink aantal sollicitaties''
Marketing en communicatie-expert Thijs van Dijk is in ieder geval positief over de campagne. ,,Ondanks dat TikTok op dit moment vooral in Amerika onder vuur ligt, neemt het gebruik onder jongeren de laatste maanden alleen maar toe. Deze actie van Dirk sluit daarom onwijs goed aan op de doelgroep die ze aan willen spreken. Ze spreken hiermee de taal van hun doelgroep en ook de woordspeling ‘DIRKteur’ past daarbij. Dit is een actie die de juiste snaar zal gaan raken bij de jongeren en zal zorgen voor een flink aantal sollicitaties. Gedurfde actie en echt passend bij hun merkwaarden.’’