Nieuws Sponsoring

Draisma bijna tien jaar sponsor van top- én breedtesport volleybalclub Dynamo

Al bijna een decennium siert de naam van het Apeldoornse aannemingsbedrijf Draisma de shirts van de spelers van de topvolleybalclub Draisma Dynamo. Niet alleen van de eerste teams, nee, alle teams. 'Wij geloven in de breedtesport omdat een hele stad er plezier aan beleeft'.

Mark Litjens | Foto: Mark Litjens 18 oktober 2019

Kees Buuren

Kees van Duuren, adjunct-directeur van aannemingsbedrijf Draisma.

Aannemingsbedrijf Draisma is al tachtig jaar geworteld in Apeldoorn. Het familiebedrijf is specialist in renovatie- en restauratiewerkzaamheden, nieuwbouw, onderhoud en projectontwikkeling. ,,Met name in de zorg hebben wij een gevestigde naam. Ouderen blijven bijvoorbeeld steeds vaker zelfstandig wonen. Verzorgingshuizen zijn daarom minder nodig. Wij bouwen zo'n locatie om tot zelfstandig bewoonbare appartementen", zegt adjunct-directeur Kees van Buuren.

In eigen dienst

Het is slechts een voorbeeld van de vele projecten waar Draisma – ook landelijk – aan werkt. ,,Een bijzonderheid is dat wij onze vakmensen in eigen dienst hebben en jongeren in eigen huis opleiden. Wij koesteren het vakmanschap en de hoge kwaliteit die dit oplevert. De gedrevenheid van onze mensen maakt bijzondere projecten mogelijk, bijvoorbeeld die waar buiten openingstijden gewerkt moet worden. Of nog beter: projecten die uitgevoerd worden terwijl het werk van de klant gewoon doorgaat. Dat vraagt om strakke planning en goede voorbereiding. Daar staan wij om bekend", weet Van Buuren. ,,Bovendien kunnen wij al familiebedrijf snel schakelen door de korte lijnen."

''Wij herkennen ons in het volleybalspel''

Kees van Duuren, aannemingsbedrijf Draisma

Digitaal

Net zoals om de inventiviteit. ,,Wij zijn het eerste landelijk opererend onderhoudsbedrijf dat digitaal is gegaan. Onze monteurs hebben een tablet. Papier is niet meer. Dat werkt niet alleen snel en efficiënt, het levert bovendien veel bruikbare data op. Het valt meteen op als we op een adres drie keer voor eenzelfde probleem moeten komen. Dan is er iets anders aan de hand. Of als we binnen een groter complex merken dat iets aan vervanging toe is in het hele gebouw. Dan kunnen wij dat melden en kan de klant budgetteren. Als wij daarna in een keer alles repareren, is dat tenslotte goedkoper dan steeds opnieuw voorrijden", aldus de adjunct-directeur.

Hoge mate van eigen verantwoordelijkheid

Die geworteldheid, het snelle beslissen, de flexibiliteit en de hoge mate van eigen verantwoordelijkheid van de werknemers ligt op een lijn met het volleybalspel. ,,Daar komen al deze aspecten ook naar voren tijdens een wedstrijd. Vandaar dat we de club sponsoren. Wij herkennen ons in het volleybalspel. En we sponsoren niet alleen het eerste heren- en damesteam, maar alle teams. Natuurlijk is het eveneens iets zakelijks. We nodigen klanten uit voor een gezellige wedstrijddag en soms komt er werk uit voort. Toch is dit niet waarom wij sponsor zijn: volleybal is een breedtesport waar veel Apeldoornse families plezier aan beleven en als Apeldoorns familiebedrijf dragen wij hier graag een steentje aan bij", zegt Van Buuren tot slot.

Dit artikel kwam tot stand i.s.m. Draisma. Meer informatie op draisma.nl