Podcast De Ondernemer Onderweg

Als stilstaan geen optie is: ‘Bosch Car Service denkt in onderdelen én in oplossingen’

De Duitse firma Bosch ken je wellicht als fabrikant van boormachines en koelkasten, maar het bedrijf runt ook een uitgebreide keten aan autoservicebedrijven in Nederland: Bosch Car Service. Op maar liefst 425 plekken door heel Nederland kun je terecht voor werkelijk álles dat met de (zakelijke) auto te maken heeft. In deze speciale aflevering van onze podcast De Ondernemer Onderweg laat presentator Roland Tameling zich uitgebreid informeren over de veelzijdige succesformule – die dit jaar 100 jaar bestaat!

Michiel Frijters Bosch Car Service 1

Presentatie: Roland Tameling 7 juli 2021

,,Eigenlijk zijn alle eigenaren van onze 425 vestigingen zelf ook ondernemers: zij denken in onderdelen én in oplossingen.” Strikt genomen werkt Marnix van Veen, Concept Adviseur bij Bosch Car Service, niet op de marketingafdeling maar zo te horen heeft hij zojuist de nieuwe slogan van het bedrijf bedacht. Samen met zijn collega Michiel Frijters is Van Veen te gast in De Ondernemer Onderweg, waar hij vol overtuiging vertelt over de kracht van hun formule. ,,Ik heb een buitendienstfunctie waarbij ik veel over de vloer kom bij onze vestigingen, en ik zie die ondernemerszin dagelijks in de praktijk. De mensen op onze 425 vestigingen zijn gek van techniek en denken goed mee om hun klanten zo snel mogelijk weer op weg te helpen.”

Bekijk hier video-afleveringen, op bezoek in een van de Bosch Car Service-garages: ‘Klacht is een kans: los het goed op en je hebt een fan voor het leven’

Dit jaar is het exact 100 jaar geleden dat de eerste vestiging van Bosch Car Service geopend werd in de Duitse stad Hamburg, legt Concept Manager Frijters uit: ,,Inmiddels hebben we wereldwijd meer dan 15.000 vestigingen en zijn we de grootste formule voor autoservice ter wereld. In Nederland hebben we ook een goede landelijke dekking: met 425 vestigingen hoef je in ons land eigenlijk nergens meer dan een kwartier te rijden om bij Bosch Car Service te komen.”

Alles onder één dak

Frijters legt het concept van Bosch Car Service duidelijk uit: ,,Onze vestigingen zijn universele autobedrijven waar je terecht kunt voor onderhoud aan alle typen auto’s. Belangrijk om te weten: we doen alle merken en alle modellen. Van bedrijfswagens tot personenauto’s en van klassiekers tot de nieuwste elektrische modellen: noem maar op. Het mooie van ons concept is dat we alles onder één dak hebben: we doen ook nieuwe auto’s, je kunt bij ons terecht voor private lease, enzovoorts. Op die manier bieden we echt een one stop shop voor alles wat met je auto te maken heeft.”

"Onze vestigingen zijn universele autobedrijven waar je terecht kunt voor onderhoud aan alle typen auto’s. Belangrijk om te weten: we doen alle merken en alle modellen. Van bedrijfswagens tot personenauto’s en van klassiekers tot de nieuwste elektrische modellen: noem maar op"

Volgens Marnix van Veen biedt Bosch Car Service voordelen die je bij concurrerende garagebedrijven niet tegenkomt: “Je hoort het al aan de naam: Bosch Car Service. We zijn een fabrikant van meer dan alleen boormachines en koelkasten: wij zijn de ontwikkelaar van veel van de onderdelen die in vrijwel alle automodellen zitten. Daardoor weten we zo veel meer van alle techniek, hebben we nauwkeuriger diagnoseapparatuur en kunnen we onze monteurs beter trainen zodat zij zo goed mogelijk aan jouw auto kunnen werken. Daar profiteer je van bij elk bezoek.”

Voor zakelijke klanten – van zzp’ers tot mkb’ers met een groter wagenpark – zit de kracht vooral in het meedenken met de klant, meent Michiel Frijters. ,,We snappen als geen ander dat je als ondernemer eigenlijk niet stil kunt staan, dus doen onze collega’s er alles aan om je bedrijfsauto snel en goed te onderhouden. Dat zijn echt professionals die weten wat er nodig is om andere professionals van dienst te zijn, al zijn zij ook niet bang om te improviseren zodra dat nodig is.” In het gesprek met Van Veen en Frijters dat je hoort in deze aflevering van De Ondernemer Onderweg komen talloze voorbeelden voorbij.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details