Aangeboden door Autobedrijf Van Aarle
Branded Content Mobiliteit
'Een jong gebruikte Volvo scheelt duizenden euro's'
Ondernemers die een auto zoeken, hebben genoeg te kiezen. De eerste vraag is echter, ga je voor spiksplinternieuw of voor gebruikt? Bij Van Aarle in Nuland weten ze het wel: jong gebruikt. ,,Als je met een nieuwe auto de showroom uitrijdt, ben je al een paar duizend euro kwijt."

Het team van Van Aarle, met linksvoor Ben van Aarle, geflankeerd door broer Ron, zoon Bart, dochter Marjolein en vijf collega’s. Foto: Mark Litjens
Eigenaar en oprichter Ben van Aarle weet waar hij het over heeft. Al 35 jaar verkoopt hij Volvo's waar net de 'kop' vanaf is. Waarop de eerste flinke afschrijving is gedaan. Wat de auto volgens Van Aarle extra interessant maakt. ,,Een auto halveert gemiddeld elke vier jaar in waarde. Een auto die nieuw negentigduizend euro kost, is dan nog 45 duizend euro waard. Koop je hem na een jaar of twee voor zestig mille, dan is diezelfde auto twee jaar later alsnog 45 duizend euro waard. Scheelt een hoop geld", is de ervaring van Van Aarle. ,,Bovendien zijn eventuele kinderziektes in die eerste twee jaar verholpen en rijd je dankzij onze importauto's met een actueel kenteken."
Van zakelijke tot familieauto's
Een win-winsituatie. Dat weten de klanten van Van Aarle ondertussen. De Nulandse Volvo-specialist verkoopt jaarlijks zo'n achthonderd tot duizend gebruikte auto's, vrijwel uitsluitend Volvo's. ,,Van familieauto tot zakelijk gereden modellen. Opvallend is dat nu veel klanten hun leaseauto de deur uit doen omdat ze door corona minder zakelijke kilometers rijden. Ze kiezen dan voor een kilometervergoeding van de werkgever en ruilen vervolgens hun tweede, meestal kleinere, auto in voor een volwaardige gezins- en vakantieauto. Vaak een plug-in hybride waarmee je deels elektrisch kunt rijden om kosten te besparen”, merkt Van Aarle op.
"Zestienduizend klanten hebben wij in de loop der jaren in een Volvo geholpen"
Zestienduizend klanten
De Nulandse onderneming is een echt familiebedrijf. Vlak na de start kwam broer Ron erbij en samen hebben ze al zo’n zestienduizend klanten in een Volvo geholpen. Waarvan de meesten keer op keer terugkomen voor een volgende Volvo. Ondertussen staan ook de zoon en dochter van Ben (Bart en Marjolein) op de vloer. ,,Iedereen in het bedrijf heeft dezelfde filosofie: een klant geeft ons het vertrouwen en dat mogen wij niet beschamen. Wij gaan daarom op de stoel van die klant zitten. Wat is belangrijk? Het gaat vaak om spaargeld. Dan wil je geen ellende. Als er iets niet goed gaat, hebben wij een verkeerd verwachtingspatroon gecreëerd. Geen verrassingen dus. Een afgeleverde auto moet aan alles voldoen."
Volvo-rijders zijn merktrouw
De voordelen van de keuze voor een single brand autobedrijf, en zeker Volvo, zijn voor Van Aarle heel helder. ,,Volvo-rijders zijn heel merktrouw en minder conjunctuurgevoelig. Bovendien weten Volvo-minded rijders in heel Nederland ons te vinden en zijn wij experts in ons merk, zowel in de showroom als in de werkplaats." Wat zich uitbetaalt bij het inkopen van gebruikte Volvo's. ,,Van elke auto die hier binnenkomt is de historie bekend en wij zorgen er voor dat alles wordt uitgevoerd dat eventueel nog nodig is. Elke Volvo die hier van het erf rijdt, is helemaal in orde. De grote klantenkring is wat dit betreft genoeg bewijs."
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Autobedrijf Van Aarle. Kijk voor meer informatie op vanaarle.nl