Sleutelwoord voor Frank about tea is eerlijkheid. De start-up heeft een helder doel voor ogen: op eerlijke en snelle wijze kwalitatief goede thee op de markt brengen.
Oprichters David Kellerman en Valerie Hirschhäuser kennen de plantage en fabriek waarmee zij werken, maar omdat ze niet altijd kunnen garanderen dat de thee 100 procent eerlijk is, zijn ze daar open over. "Wanneer bijvoorbeeld de werkomstandigheden gedurende de theeproductie te wensen over laten, vermelden wij dit", aldus Hirschhäuser.
MissieFrank about tea heeft een online bezorgservice opgezet. Liefhebbers kunnen zich hier abonneren. De thee wordt elke maand per post bezorgd. Van plantage tot verzending duurt dit gemiddeld drie weken. Normaal hebben theeproducenten hier een half jaar tot een jaar voor nodig. De korte handelsketen zorgt ervoor dat de boeren een hogere prijs krijgen dan normaal.
De startup richt zich nu alleen nog op online verkoop en directe verkoop aan bedrijven. In de toekomst hopen ze een eigen productiefaciliteit in Oost-Afrika op te kunnen zetten om de keten duurzamer te maken. "We willen niet alleen als bedrijf goed renderen", stelt Hirschhäuser. "Maar hebben de missie om meer mensen bewust te maken van het belang van eerlijke, kwalitatieve producten."
Gerelateerde artikelen:
Kings of Indigo: de Tesla onder de jeans
Henk Jan Beltman: 'Onrust als de agenda niet vol is'
Het doel van Fair Trade Original is nog lang niet bereikt
´Meer fun in het chocoladeschap´