Ze wilden graag ter gelegenheid van hun verjaardag de lokale horeca een dienst bewijzen. Ondernemers onder elkaar, dat werk. ,,En uiteindelijk profiteer je van elkaars continuïteit en steun je de Zeeuwse economie,” zegt online marketeer Guido de Ridder van TMC. De tegoedbonnencampagne is enthousiast ontvangen. In de eerste week meldden zich al zo’n 25 restaurants uit Zeeland en Noord-Brabant, waar de woonwinkel een vestiging in Bergen op Zoom heeft.
Lees ook: Bingo! Deze Vlaardingse woonwinkel weet tóch heel veel spullen te verkopen
En het kan best wat opleveren voor de horeca, want het gaat niet slecht bij TMC. De Ridder: ,,De crisis en thuis moeten blijven zorgt ervoor dat mensen meer aandacht hebben voor wonen. De omzet blijft behoorlijk op niveau.” De Ridder zet diverse media in om de campagne onder de aandacht te brengen. ,,We zijn heel tevreden over de combinatie van online en offline media. We gebruiken natuurlijk onze eigen site, zijn actief op social media en we versturen nieuwsbrieven. Maar we communiceren ook via regionale kranten en huis-aan-huis-bladen.”
De actie duurt tot eind 2020, de bonnen kunnen tot 2023 worden verzilverd.