Nieuws Leiderschap
Audrey van Ham stopt na drie jaar als ceo Christine le Duc
Audrey van Ham stopt na drie jaar als ceo van erotiekmerk Christine le Duc. Ze was de eerste vrouwelijke ceo in de geschiedenis van merk. Het was dan ook Van Ham haar doel om vrouwen een andere kijk op erotiek te geven.

Christine le Duc-ceo Audrey van Ham stopt na drie jaar leiderschap. Foto: Gino van den Broecke
Met haar team dat voor 90 procent uit vrouwen bestaat, zorgde Audrey van Ham voor de nieuwe koers die het merk naar eigen zeggen nodig had. Onder haar leiding werden verschillende initiatieven opgezet om het taboe rondom erotiek te doorbreken zoals lancering van plaform ‘Club le Duc’ en de ‘Raad & Daad Lijn’ en werden er diverse workshops gegeven op evenementen als de Huishoudbeurs, het LINDA.festival en ladies nights in Etos-filialen. Daarnaast waren er verschillende samenwerkingen met bekende vrouwen als Fayah Lourens, Goedele Liekens en influencers als Roxanne Kwant.
''Ik geloof in de kracht van data driven online commercie in combinatie met offline experience en ga met deze ervaring aan de slag in een andere branche''
Sinds 2018 stond Van Ham aan het roer van het merk, waarvan de omzet elk jaar procentueel sterk steeg. In de afgelopen drie jaar is de totaalomzet ruim verdubbeld, voornamelijk te danken de stijgende verkoop van lingerie. Van Ham stopt per 1 december en gaat met haar expertise aan de slag in een andere branche. Ze draagt het stokje over aan Eric Idema.
Succesvolle strategie en onderscheidende positionering Christine le Duc
Eerder werd bekendgemaakt dat Van Ham en haar partner Christine le Duc hebben verkocht aan EQOM Group en dat Van Ham toe zou treden tot het management van de groep. Inmiddels heeft van Ham besloten dat niet alleen het merk, maar ook zij toe is aan een volgende uitdaging.
,,De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om ervoor te zorgen dat Christine le Duc weer de aandacht zou krijgen die het merk verdient. Met trots kan ik zeggen dat dat zeker is gelukt. Met een succesvolle strategie, zowel online als offline, een onderscheidende positionering en meer zichtbaarheid hebben we ervoor gezorgd dat het voor de kopers interessant was om Christine le Duc aan hun portfolio toe te voegen. Ik blik dan ook met veel trots terug op mijn tijd bij het merk en neem veel mooie herinneringen met mij mee. Ik geloof in de kracht van data driven online commercie in combinatie met offline experience en ga met deze ervaring aan de slag in een andere branche.”
Lees ook: Erotiekbedrijven Christine le Duc en Kondomeriet overgenomen door moederbedrijf EasyToys
Nieuwste ontwikkelingen, workshops en verhalen op vlak van erotiek
Christine le Duc is opgericht in 1968. In december 2020 is het platform ‘Club le Duc’ gestart waar samen met experts en diverse partners die nieuwste ontwikkelingen, workshops en verhalen worden gedeeld op vlak van erotiek. Het assortiment bestaat uit onder meer een uitgebreide collectie lingerie, sexual wellness-producten en lovetoys. Christine le Duc heeft een Nederlandse en een Belgische webshop en vijf vestigingen verspreid over Nederland. Ook is het assortiment verkrijgbaar bij Wehkamp, Etos en bol.com.
Eerder dit jaar was Van Ham te gast in de keuken van Cor Hospes voor een aflevering van de videoserie Broodje Verhaal. Bekijk die aflevering nog eens hieronder.
Lees ook: Ceo Audrey van Ham zet met Christine le Duc erotiek en het verhaal op één