Nieuws Leiderschap
Blogtop 5: Belangrijk voor kleine ondernemers: een goed werkgeversmerk!
Employer branding is tegenwoordig vitaal voor je bedrijf. Directeur van YME Projects Yolanda Vermeulen geeft in de blog van de week vijf tips waar je als werkgever op moet letten. Ben je benieuwd naar de rest van de Blogtop 5? We hebben ze voor je op een rijtje gezet.

1. Belangrijk voor kleine ondernemers: een goed werknemersmerk - Yolanda Vermeulen
Kleine ondernemer en pas net van start? Of al wat langer ‘in de running’, maar wel nog op zoek naar een steengoed werkgeversmerk? Begrijpelijk, want een krachtig employer brand is in deze wereld nou eenmaal van cruciaal belang. Ontdek wat jij anders doet dan anderen, buit dit uit en je vindt én houdt de juiste werknemers.
2. Creëer een buzz en laat eens wat stof opwaaien - Fred Rutgers
Als je wilt overleven in de winkelstraat moet je ervoor zorgen dat je de aandacht weet te trekken van de consument. Dat valt niet mee. Maar als je met jouw bedrijf heel veel stof doet opwaaien raken je concurrenten het zicht op de markt kwijt en kun jij je onderscheiden!
3. Financial Literacy: factor voor succes - Martijn Lentz
Deze week vond in Parijs de eerste Financial Literacy and Entrepreneurship workshop plaats. Aanwezig, de meest vooraanstaande experts ter wereld in dit vakgebied: Global Financial Literacy Excellence Center, emLyon business school, OECD, Europese Commissie, NEFE, Euronext én de Nederlandse Kamer van Koophandel.
4. Pas op voor de telecom cowboys! - Thorvald Lutje Beerenbroek
De afgelopen tijd is er veel publiciteit geweest rondom lijnkaping, het onbedoeld switchen van telefoonproviders. Met name kleine ondernemers en zzp’ers zijn de dupe. Zo ook een ondernemer in Delden die merkte dat zijn telefoon niet meer overging. Met omzetderving, frustratie en een hoop administratieve rompslomp tot gevolg. De autoriteit consument en markt (ACM) spreekt van 'telecom cowboys'.
5. Internationaal zakendoen: wees zeker van uw zaak - Thorvald Lutje Beerenbroek
Als u internationaal zaken doet brengt dat een aantal risico’s met zich mee. Uw zakenpartner zit niet naast de deur. Het contact verloopt, in veel gevallen, per mail en telefoon. Dit vereist Hollandse nuchterheid. Geef de winst niet uit voordat hij binnen is. Is de winst onwaarschijnlijk? Dan is de kans groot dat er iets niet klopt! Het is begrijpelijk dat u investeert om een deal binnen te halen. Maar zou u dat ook bij een potentiele Nederlandse klant doen?