Podcast

Hoe met thuiswerkstress om te gaan: dit zijn adviezen van Martin Hersman

Onderzoeken wijzen steeds vaker uit dat het thuiswerken veel werknemers steeds zwaarder valt. Wat je als ondernemer, als werkgever kunt doen om te voorkomen dat 'werken aan de keukentafel' tot thuiswerkstress leidt, vertelt vitaliteitsexpert Martin Hersman (Lifeguard) in de podcast.

Van onze redactie 8 september 2020

Hoe de coronamaanden voor de vitaliteitscoach zijn? ,,De nieuwe werkelijkheid is lastig voor heel veel mensen. Zeker wanneer je kijkt naar vitaliteit. In het begin vond men het wel spannend, dat thuiswerken, de lockdown. Maar nu 1 september voorbij is – de datum die in het begin vaak werd genoemd als het moment dat de coronamaatregelen helemaal of deels verleden tijd zouden zijn – zie je dat mensen steeds meer moeite hebben met de situatie. Want wanneer is het echt voorbij? Dat weet nu nog niemand.’’

Thuiswerken tot 1 juni 2021

Hoe zit het met ondernemingen? Hoe gaat men om met het personeel dat weinig of niet naar kantoor kan? ,,Sommige corporates communiceren nu al dat men tot 1 juni 2021 doorgaat met het thuiswerken. Dat leidt tot onzekerheid bij veel mensen. Worden ze wel gezien? Dat leidt tot onzekerheidsklachten. Het is stress. Die vorm van stress zie je nu vaker dan bijvoorbeeld burn-outklachten.’’

''Ga wandelen, doe even niets, denk na over andere zaken dan je werk. Zo blijf je niet alleen fysiek fit, maar ook in je hoofd''

Martin Hersman, vitaliteitscoach en Lid Raad van Advies De Ondernemer

Martin hersman studio radio 2

Benut de extra tijd goed

Wat kan een oplossing zijn voor die klachten, volgens Hersman? ,,Benut de extra tijd die je hebt, de tijd die je anders kwijt was aan woon-werkverkeer, goed. Ga wandelen, doe even niets, denk na over andere zaken dan je werk. Zo blijf je niet alleen fysiek fit, maar ook in je hoofd. Maak het weer leuk, want we zien dat juist dat steeds moeilijker is voor veel thuiswerkende mensen.’’

Meer adviezen van Martin Hersman beluister je in de podcast. Binnenkort start bij De Ondernemer een podcast-serie over werk en vitaliteit, met Martin als presentator.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Floris Hulsmann Cor Hospes
De Ondernemer

Expert Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details