Aangeboden door Marktlink Fusies & Overnames

Nieuws Regio

Covebo voor VNOM de juiste partner in groei

Doen waar je plezier in hebt en daar goed in worden. Daar is VNOM groot mee geworden. ,,Om de sterke groei geconsolideerd door te zetten", zocht eigenaar Jos Tunderman een 'partner in groei'. Een proces waar hij de tijd voor nam en ondersteuning bij zocht. ,,2000 pagina's aan contracten doornemen, is niet iets waar ik goed in ben."

Eldert Kuiken | Foto: Frank de Roo 31 augustus 2018

Ondernemervnom1408 FDR2

Het uitzendbureau voor personeel in de sectoren bouw, techniek en kantoor was in acht jaar uitgegroeid tot 45 medewerkers die 600 FTE aan het werk houden, met voor 2018 een verwachte omzet van 25 miljoen euro. ,,Juridische kennis en expertise in HR en financiën worden dan zo belangrijk dat een partner uitkomst biedt. Want onze groeidoelstelling, naar verwachting 60 procent, is in deze krappe arbeidsmarkt reëel maar het moet wel leuk blijven."

Onderscheidend

Plezier staat bij Tunderman voorop. ,,Mensen naar een mooie baan begeleiden is prachtig. Geen dag en geen mens zijn hetzelfde en ik kon onderscheidend zijn. Door kwaliteit te leveren en vooral ook snelheid." Dat zag ook een oud-collega die in 2009 VNOM was begonnen. Hij vroeg Tunderman 'eens te sparren' om de start-up vlot te trekken en een paar maanden later was de 30-jarige Rotterdammer voor 50 procent eigenaar.

Specialisatie, snelheid, kwaliteit en plezier

In 2014, toen VNOM een omzet van 4 miljoen euro noteerde, verwierf hij ook de andere helft van de aandelen. En de groei bleef groeien. ,,Juist door vast te houden aan de waarden waarmee we ons onderscheiden: specialisatie, snelheid, kwaliteit en plezier. Kijk, een kandidaat kunnen we altijd wel leveren. De goede kandidaat soms niet. Dan duurt het wat langer, want we verkopen kwaliteit of 'nee'. Om die kwaliteit te leveren zetten we ook (online) recruitment marketing in. Dat geeft ons een voorsprong op de concurrentie."

Partner in groei

Die zag dat ook en toen Tunderman toe was aan een 'partner in groei' lagen er al zes concrete aanzoeken. In de tien maanden die volgden, bleef Tunderman doen waar hij goed in is, sales. Het overnameproces vertrouwde hij Marktlink, die daar goed in zijn, toe. ,,Dat kun je, nee wil je echt niet allemaal zelf doen. Ze namen me alles uit handen, van A tot Z. Van het selecteren van partijen, de waardebepaling en onderhandelingen tot de contracten. Een heel specifiek en lastig proces. Ik heb uiteindelijk een hele middag zitten ondertekenen."’