Advertorial van Havic Kantoormeubelen

Nieuws Regio

Havic Kantoormeubelen: al tien jaar succesvol in design-kantoorinrichting

Bij Havic Kantoormeubelen is er reden voor feest. Het bedrijf bestaat tien jaar en de formule die ze voor ogen hadden bij het ontstaan in 2008 blijkt uitstekend te werken. Enthousiast vertelt directeur Dries Wiendels over de succesvolle online en offline bedrijfsstrategie, waardoor het bedrijf veel klanten aantrekt en ieder jaar hard groeit.

Hanneke van Vliet | Foto: Dries Wiendels 15 oktober 2018

Dries wiendels havic kantoormeubelen

Havic Kantoormeubelen helpt bedrijven bij de zakelijke inrichting. Dat gaat veel verder dan een keuze uit bureaus, stoelen en kasten. ‘Wij leveren een totaalconcept, waarbij we desgewenst zorgen voor de gehele aankleding van het pand, inclusief belichting, vloerbedekking, wandbekleding en maatregelen voor een goede akoestiek.’ Een concept dat aanslaat, omdat het klanten gemak biedt: ze hebben één aanspreekpunt voor het complete interieur.

Sterke online etalage

Ook de goed doordachte online strategie slaat aan. Het meubilair van Havic Kantoormeubelenis met mooi fotomateriaal aansprekend in beeld gebracht, met uitgebreide toelichtingen over de eigenschappen van de producten en een helder overzicht van de prijzen. Klanten kunnen zich op de website zo al goed oriënteren. ‘Met deze virtuele etalage inspireren we klanten en maken we hen nieuwsgierig. Maar voor een compleet nieuwe kantoorinrichting ga je niet over één nacht ijs. Onze medewerkers staan vervolgens klaar om de klant persoonlijk te adviseren.’ Wat matcht er bij de identiteit van het bedrijf? Met veel creativiteit en gedrevenheid gaan de medewerkers aan de slag met een ontwerp. En bij dat ontwerp blijft het niet. Zodra de klant het ontwerp heeft goedgekeurd, stelt Havic direct alles in het werk voor een snelle levering en installatie.

Korte lijnen

De kantoorinrichter werkt alleen rechtstreeks met producenten, zonder tussenschakels van agenten of distributeurs. Dat levert veel voordelen op. ‘Ons aanbod is daardoor prijstechnisch scherp. Ook kunnen we dankzij de korte lijnen eenvoudig invloed uitoefenen op de kwaliteit van de producten. En het stelt ons bovendien in staat om snel te leveren.’ De korte lijnen gelden ook voor het contact met de klant. ‘Klanttevredenheid is een van onze belangrijkste doelen. We vinden het belangrijk onze afspraken na te komen en voor de klant goed bereikbaar te zijn. Niet alleen telefonisch en per mail, maar ook fysiek.’ Dit jaar opende Havic zijn vijfde showroom in Amsterdam, een mooie aanvulling op de showrooms in Veghel, Gouda, Hilversum en Breendonk in België. In de showrooms is niet standaard een Havic-medewerker aanwezig. Klanten kunnen alleen op afspraak langskomen. ‘We zijn er dan echt voor die klant en hebben alle tijd om de collectie te tonen en ze van advies te voorzien. En ook voor ons is het efficiënt. Dus het is win-win.’

Besparing van 60 procent

Havic levert vooral aan bedrijven waar naast een goede uitstraling ook een scherpe prijsstelling van belang is. ‘Bedrijven zijn vaak verrast over ons betaalbare aanbod.’ Een paar jaar geleden wist een bedrijf maar liefst 60 procent te besparen door te kiezen voor een interieur van Havic. De klant hoefde daarvoor geen concessies te doen; de inrichting was compleet naar wens. Wat de wensen zijn, verschilt elke keer weer, want de klanten van Havic zijn heel divers. Albert Heijn-filialen, bankkantoren van Handelsbanken, Center Parcs, Opel …; kortom, van supermarkt tot automerk, voor ieder kantoor kun je er terecht.

Leasen

Bedrijven kunnen tegenwoordig ook een werkplek-abonnement bij Havic afsluiten. Ondernemers betalen dan per werkplek een vast bedrag per maand, waarbij onderhoud en service zijn inbegrepen. Dat is een aantrekkelijke constructie, omdat de werkplekken de afgelopen jaren steeds meer techniek zijn gaan bevatten.

‘Het meubilair krijgt steeds meer functies om ergonomisch werken te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan zit-/sta-plekken en verstelbare flexplekken. Door al die extra functies kan het altijd gebeuren dat er na verloop van tijd iets kapot gaat. Het is dan fijn als je er geen omkijken naar hebt, maar het onderhoud kunt overlaten aan de expert.’

Over de grens

Havic Kantoormeubelen levert niet alleen aan bedrijven in Nederland en België. ‘We komen op bijzondere plekken.’ De Amerikaanse luchtmacht is klant voor hun basissen in Europa; een kerncentrale in de Oekraïne is van Havic-meubilair voorzien; en bijvoorbeeld ook het complete meubilair voor de nieuwbouw van Frijns Industrial Group in Qatar is door Havic geleverd en geïnstalleerd. Waar het bedrijf ook moet zijn, het team pakt ieder project met veel enthousiasme op. Een team dat in de loop der jaren flink is gegroeid. ‘Dankzij de bloei van het bedrijf komt er ieder jaar nieuw personeel bij. Allemaal jonge bevlogen mensen die een creatief ontwerp willen maken en de kantoren met de grootste zorg willen inrichten. Mensen die erop gebrand zijn het succes van de afgelopen tien jaar nog heel lang voort te zetten.’

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.