Advertorial van Tele2

Podcast

Podcast: Zo word je je agenda de baas

Tijd. We hebben er een chronisch gebrek aan. Eén van de oorzaken is dat we eigenlijk nooit écht hebben leren werken, aldus Rick Pastoor. In zijn boek GRIP geeft hij adviezen om meer vat op je agenda te krijgen. In dit podcast-interview alles over het 'heilig' maken van je agenda, het sluiten van je mailbox en andere tips en tricks om je planning de baas te worden.

Rick pastoor grip tele2

Bram de Vrind | Foto: Marco Bakker 5 juni 2019

Tele2 Zakelijk en T-Mobile lieten door Markteffect onderzoeken in hoeverre Nederlanders stress en werkdruk op de werkvloer ervaren en welke rol begeleiding vanuit de werkgever hierin speelt. Ruim één derde van werkend Nederland ligt ervan wakker dat de to-do-list nooit afkomt, blijkt uit het onderzoek.

Extra tips voor slimmer werken:

– Hanteer de tweeminutenregel

Iets wat je kan helpen om je takenlijst niet te lang te laten worden is de tweeminutenregel: als je de taak binnen twee minuten kunt uitvoeren, doe je dat gelijk. Dan hoef je de taak niet te noteren.

– Elimineer notificaties

De meldingen die we voortdurend krijgen zijn echte focuskillers. Notificaties uitschakelen betekent dat jij voortaan bepaalt wanneer je je aandacht laat uitgaan naar anderen die je nodig hebben.

Lees voor meer tips de whitepaper 'Bereikbaarheid, werkdruk en het vinden van de juiste balans in de Nederlandse kantoortuin' van De Ondernemer in samenwerking met Tele2.

tele22019 sz 1x1
De Zo Genaamde Podcast

Verbinding als kracht: hoe de naam 'Univé' te herleiden is naar een boer in het jaar 1794

Bijna elke Nederlander kent de naam 'Univé verzekeringen'. De oorsprong van de naam zal echter bij veel minder mensen bekend zijn. De hoogste tijd voor naamexpert Floris Hülsmann om op zoek te gaan naar de betekenis van deze merknaam. Te gast in De Zo Genaamde Podcast is Ron Bavelaar om het verhaal achter de naam te vertellen.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details
Hart voor Zaken

Liefde en business zijn de twee grote pijlers voor succesvol leiderschap Hans van der Kooij (Caesar Groep)

Hans van der Kooij is directeur en oprichter van ICT-dienstverlener Caesar Groep. Hij is te gast in deze Hart voor Zaken, de podcastserie van Cor Hospes over leiderschap. Hoe zorgt hij voor een zo perfect mogelijk werkklimaat? ,,Ik probeer mensen te helpen op hun weg in het leven. Ervoor te zorgen dat ze hier niet komen om te werken, maar om te leven.''

Details
De Jonge Ondernemer

Pauline (17) heeft al een webshop en fysieke kledingwinkel: 'Het is keihard werken'

Pauline Snel doet haar achternaam eer aan. Ze is pas 17, maar runt nu al een succesvolle damesmodewinkel. In de winkelstraat en online. Elily draait als een malle in het pand in hartje Dordrecht en via de drukbezochte webshop. Hoe boks je dat als minderjarig ondernemer voor elkaar en waar loop je tegenaan als 17-jarige bomvol ambitie? Je hoort het in aflevering drie van De Jonge Ondernemer.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Hart voor Zaken

Natasja Naron (Gabriël) over haar missie: 'Als je werkt vanuit liefde kan er geen hiërarchie zijn'

Bij financieel adviesbureau Gabriël bepalen de medewerkers zelf hun salaris en hoeveel dagen ze op vakantie gaan. Daarmee leeft het bedrijf niet alleen extern maar ook intern de missie ‘Genoeg zorgt voor geluk’. Belangrijk die missie, vertelt oprichter Natasja Naron aan gastheer Cor Hospes in de derde aflevering van Hart voor Zaken. Waarom belangrijk? Je hoort het in de podcast.

Details