Advertorial van Tele2

Podcast

Podcast: Zo word je je agenda de baas

Tijd. We hebben er een chronisch gebrek aan. Eén van de oorzaken is dat we eigenlijk nooit écht hebben leren werken, aldus Rick Pastoor. In zijn boek GRIP geeft hij adviezen om meer vat op je agenda te krijgen. In dit podcast-interview alles over het 'heilig' maken van je agenda, het sluiten van je mailbox en andere tips en tricks om je planning de baas te worden.
Rick pastoor grip tele2

Bram de Vrind | Foto: Marco Bakker 5 juni 2019

Tele2 Zakelijk en T-Mobile lieten door Markteffect onderzoeken in hoeverre Nederlanders stress en werkdruk op de werkvloer ervaren en welke rol begeleiding vanuit de werkgever hierin speelt. Ruim één derde van werkend Nederland ligt ervan wakker dat de to-do-list nooit afkomt, blijkt uit het onderzoek.

Extra tips voor slimmer werken:

– Hanteer de tweeminutenregel

Iets wat je kan helpen om je takenlijst niet te lang te laten worden is de tweeminutenregel: als je de taak binnen twee minuten kunt uitvoeren, doe je dat gelijk. Dan hoef je de taak niet te noteren.

– Elimineer notificaties

De meldingen die we voortdurend krijgen zijn echte focuskillers. Notificaties uitschakelen betekent dat jij voortaan bepaalt wanneer je je aandacht laat uitgaan naar anderen die je nodig hebben.

Lees voor meer tips de whitepaper 'Bereikbaarheid, werkdruk en het vinden van de juiste balans in de Nederlandse kantoortuin' van De Ondernemer in samenwerking met Tele2.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details