Regio

Satelliet Meubelen dankt succes aan innovatie

Aangeboden door Tele2
beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Ze bestaan inmiddels 46 jaar, maar het is drukker dan ooit, zegt Roy van den Kieboom. Hij is al zo'n zeven jaar verantwoordelijk voor de complete automatisering bij Satelliet Meubelen. Een meubelgroothandel die vooral bekend is vanwege complete horeca-inrichtingen voor binnen en buiten.

Lees ook: Tuinmeubelland: ‘Met één klik vergroten wij onze afzetmarkt’

Groothandel

De groothandel heeft ruim 100 man personeel, een eigen transportafdeling en vestigingen in Breda, Amsterdam Dalfsen en Maastricht. ,,We hebben zo'n vijf vrachtwagens rijden, maar zonodig, en dat gebeurt nogal eens, rijden we dubbele routes en huren we daarnaast nog eens externe transporteurs in."

Lees verder onder de advertentie

Grote stap

,,Alles wat met techniek te maken heeft, komt op mijn bordje", volgens Van den Kieboom. Op het gebied van telefonie heeft het bedrijf onlangs een grote stap gemaakt. ,,We zijn geswitcht naar het combineren van vaste en mobiele telefonie. De organisatie maakt nu gebruik van het nieuwe digitale bellen. Receptionisten zien, ongeacht om wat voor telefoon het gaat, of onze medewerkers in gesprek zijn. Vooral voor collega's in de buitendienst is dat ontzettend handig.Belt een klant, dan zetten we die meteen door naar de juiste persoon. Is die niet bereikbaar, dan komt de lijn terug en maken we een terugbelnotitie. Zo voorzien we de klant van de juist informatie en voorkomen we dat die de voicemail krijgt en er veel tijd verloren gaat."

Lees ook: Zo beweegt Ikea mee met de markt dankzij 21.000 huisbezoeken

Optimale service

De structuur is geoptimaliseerd. Alles gaat via het internet. ,,We kunnen snel inspringen. Het maakt niet uit waar je zit. Op het werk of thuis: we kunnen inloggen, opnemen en doorverbinden." Het bedrijf wint daarmee tijd en biedt optimale service. Gastvrijheid staat immers hoog in het vaandel: ,,Onze filosofie? Hospitality leveren richting klant, zodat zij hun eigen klanten weer op een prettige manier kunnen helpen."

Trends

Gesprekken met leveranciers, inspiratiesessies, periodieke gesprekken met de accountmanager en bijhouden wat nieuw is op de markt. Zo blijft Van den Kieboom op de hoogte van de trends. ,,Dan is het kijken wat we inpassen in onze bedrijfsvoering en wat niet. We kunnen niet overal in meegaan. Dat is niet nodig. Techniek zit er op de achtergrond bij, maar is niet ons hoofddoel."

Lees ook: Onlineverkoop geeft Vintage Carpet een boost

Architect

,,We zetten altijd graag dat stapje extra voor onze klanten, eventueel in samenwerking met een architect. We creëren een beleving. Dat is waar we ons succes aan te danken hebben.''

Lees verder onder de advertentie

Dit artikel is samen met Tele2 gemaakt. Weten welke technologieën jouw bedrijf verder kunnen helpen? deondernemer.nl/tele2

Liefst voorkomen dat de klant de voicemail krijgt

Roy van den Kieboom, eigenaar Satelliet Meubelen