Aangeboden door eHerkenning

Podcast

Veiliger en efficiënter werken met eHerkenning

Het is dé manier voor bedrijven om in te loggen bij verschillende overheden. eHerkenning is gemakkelijk toe te passen bij al meer dan 400 (overheids)organisaties en het is veilig. Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar. Rogier van Dokkum (opdrachtgever van eHerkenning bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken) en Marije Jurriëns (adviseur eHerkenning) vertellen presentatrice Anna Neeltje de Boer in deze podcast wat eHerkenning is en waarom het verstandig is om over te gaan.

Eherkenning artikel1

Anna Neeltje de Boer 4 juni 2019

Tien verschillende inlogcodes en wachtwoorden? Dat kan eenvoudiger. ,,Het UWV, de Belastingdienst, met eHerkenning kunnen bedrijven terecht bij meer dan 400 overheidsinstanties’’, vertelt Van Dokkum. ,,Ook prettig: medewerkers kunnen specifiek gemachtigd worden voor bijvoorbeeld UWV-zaken, of de accountant voor de belastingzaken. Handig en een stuk veiliger.’’ Uit onderzoek van De Ondernemer blijkt dat inmiddels 57 procent van de ondervraagden heeft gehoord van eHerkenning en weet wat het is. Van hen vindt 89 procent het logisch dat de overheid toezicht houdt op eHerkenning en de ontwikkeling hiervan.

Betrouwbaarheidsniveaus

,,Er zijn verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Een hoog betrouwbaarheidsniveau betekent dat bij aanschaf de identiteit goed moet worden gecontroleerd’’, zegt Jurriëns. ,,En je handelt namens het bedrijf. Daarvoor moeten een aantal aanschafstappen doorlopen worden en als dat eenmaal gedaan is, kunnen alle online zaken op een veilige, betrouwbare manier met een eHerkenningsmiddel gedaan worden en is een bezoekje aan het loket niet meer nodig.’’ En dat is het grootste voordeel, vinden deelnemers aan het onderzoek. 19 procent vindt vooral het gemak van het inloggen prettig. Het is snel en gemakkelijk te gebruiken. Het is overzichtelijk, bespaart tijd.

Gemak van inloggen

19 procent vindt vooral het gemak van het inloggen prettig. Het bespaart tijd en je kunt op elk gewenst moment makkelijk zaken regelen met de overheid. Aan het doorlopen van de aanschafstappen voor een betrouwbaar inlogmiddel hangt wel een prijskaartje. De prijs van eHerkenning hangt met name af van het gewenste betrouwbaarheidsniveau. ,,Een betrouwbaar inlogmiddel kost nou eenmaal geld. Een lijst van de erkende leveranciers staat op eherkenning.nl’’, aldus Jurriëns. ,,Heel veel verschillen ze niet van elkaar. Ook niet in prijs. Het zit in kleine dingen: inloggen via een sms, token of applicatie? Die keuze moet ieder voor zich maken.’’ 15 procent van de ondervraagden geeft aan het een nadeel te vinden dat het wat kost. De prijs wordt betaald voor kwaliteit en digitale veiligheid. 92 procent van de ondervraagden heeft daar dan weer alle vertrouwen in.

Snelle afhandeling van de aanvraag

Voor een goede en snelle afhandeling heeft Jurriëns nog enkele tips. ,,Het is raadzaam om een aantal belangrijke zaken bij de hand te hebben. Met eHerkenning handel je namens het bedrijf en dat betekent bij aanschaf dat zowel de medewerker als wettelijk vertegenwoordiger geïdentificeerd worden. Houd legitimatiebewijs, KVK-uittreksel, e-mailadres en telefoonnummer bij de hand. En check sowieso eherkenning.nl even, daar staat een handig stappenplan.’’

Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar

,,Als ik ondernemer was, zou ik nu alvast eHerkenning aanschaffen, op niveau 3 om precies te zijn’’, vult Van Dokkum aan. ,,Er ligt nu een wet in de Kamer die eHerkenning de standaard oplossing voor ondernemers maakt. Dus wacht niet te lang. eHerkenning is nu al te gebruiken. Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar.’’

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details