Advertorial van Schipper Groep

Nieuws Regio

Dit is het voordeel van systemen koppelen

Kassasystemen, voorraadbeheer, offertes en boekhoudpakketten. De ondernemer van nu werkt vaak met verschillende systemen en pakketten. Het overnemen van gegevens uit die verschillende bronnen is een tijdrovende klus en vergroot de kans op fouten.

MICHEL MEEUWSE 9 oktober 2018

Schipper groep Michel Meeuwse

Heeft u wel eens de tijd genomen om uit te zoeken of er mogelijkheden zijn om uw systemen en pakketten aan elkaar te koppelen? Zoek oplossingen die iets toevoegen voor uw branche en verzamel daaromheen meer algemene pakketten voor bijvoorbeeld de administratie.

Het kost wellicht wat meer energie om dit te onderzoeken, maar uiteindelijk levert het heel wat voordelen op. Voordat u op zoek gaat naar de perfecte tool, is het wel aan te raden om uzelf af te vragen waar uw voorkeur naar uitgaat.

Boekhoudopties

Wilt u zoveel mogelijk zelf doen of besteedt u het administratieve gedeelte van uw onderneming liever uit aan uw accountant? Alles zelf doen? Prima natuurlijk.

Zelf boekhouden

Het is dan wel van belang dat u voldoende tijd heeft om de administratie zelf te doen, dat u er plezier in heeft om met de cijfers bezig te zijn en er tegelijkertijd enige handigheid in heeft.

Accountantscontrole

U kunt kiezen voor een online pakket waar de accountant ook toegang tot heeft. De accountant heeft in dit geval vooral een controlerende taak. Houdt u zich liever zo min mogelijk bezig met de administratie? Kies dan voor een oplossing waarbij u zelf alleen de inkoopfacturen aanlevert en de overige werkzaamheden uit handen geeft aan uw accountant. Wel zo efficiënt.

Duur herstel

Voor welke optie u ook kiest, streef er altijd naar om iets maar één keer te doen. Iedere fout kost later in het administratieve proces een veelvoud aan energie om te corrigeren. Daarnaast is het van belang om bepaalde administratieve taken niet te lang uit te stellen. Een goed voorbeeld zijn de papieren bonnetjes na een lunch of tankbeurt. Die raken gemakkelijk kwijt.

Maak daarom gelijk na het afrekenen een scan met uw telefoon en stuur deze door naar de administratie. Dan is de administratie altijd compleet en voorkomt u een lange lijst met ‘uit te zoeken posten’. Wij denken graag met u mee over de stappen die u kunt zetten in digitalisering en automatisering.

Michel Meeuwse

  • Adviseur Online Innovatie bij de Schipper Groep.
  • mmeeuwse@schippergroep.nl
  • www.SchipperGroep.nl