Nieuws Regio
Zo verloopt de dag van Edwin Schaap (Payper)
Edwin Schaap, algemeen directeur van payrollonderneming Payper, begint meestal vroeg.

,,Ik pak dan koffie en denk na over het werk. Dat draagt bij aan het langetermijndoel, mijn stip aan de horizon." Schaap is regelmatig op pad. ,,Ik ben laatst vier dagen naar San Francisco geweest bij softwarebedrijf Salesforce, dat wereldwijd leider is in cloudbased CRM-software en waar onze eigen software op draait. En ik had mezelf ook nog getrakteerd op een bezoek aan de Formule 1 in Mexico", voegt hij lachend toe in het kantoor aan de Lage Mosten in Breda. Toch is Schaap is een serieuze ondernemer die graag ver vooruit kijkt.
Langetermijnvisie
,,Payper neemt het werkgeverschap over van haar klanten. Wij nemen de administratie voor onze rekening en geven advies zodat de flexibele schil naadloos aansluit op de organisatie van de opdrachtgever." Altijd houdt Schaap zijn doel in het achterhoofd. ,,Ik laat me niet leiden door de waan van de dag. Het gaat om de langetermijnvisie. Wij hebben bijvoorbeeld een enorme digitaliseringslag gemaakt. Daarom werd ik uitgenodigd door Salesforce. Bij Payper Labs ontwikkelen we zelf software want we willen de concurrentie voorblijven. Zo zijn we bezig met software die kan voorspellen waar de vraag naar medewerkers gaat ontstaan."
Lees ook: Zo ziet een werkdag van de directeur van LEF Marketing en Events eruit
Klantgericht
Payper is actief sinds 2005. ,,De jaaromzet is gegroeid naar 90 miljoen euro. We hebben er onlangs mooie klanten bij gekregen, zoals Jumbo Nederland en Stork. Zo'n 125 uitzendbureaus plaatsen hun medewerkers bij ons en wij factureren hun klanten. Er zijn dagelijks 5.000 mensen actief voor Payper. In ons kantoor in Breda werken veertig mensen en daarnaast nog tien in sales.
We zijn een klantgericht bedrijf en daar hebben we veel energie in gestoken."Om alle medewerkers 'mee te nemen' is er elke maandag een Payper Announcement, zegt Schaap. ,,Medewerkers vertellen waar ze mee bezig zijn. Gewoon klassikaal. Het idee komt van ons eigen Payper Labs. We houden het klein en blijven bij elkaar. Samen dragen we bij aan hetzelfde doel. Als ondernemer moet je je mensen meenemen in je eigen verhaal, want zelf sta je niet altijd bij je klant."