Nieuws supportondernemers
Garageloket.nl: platform voor autobedrijf met vragen over coronacrisis
De Alliance Automotive Group Benelux heeft een informatieplatform geopend waarop voor elk autobedrijf specifieke vragen rondom het coronavirus in duidelijke bewoordingen worden beantwoord: op de website garageloket.nl is alle informatie bijeengebracht.

Foto: ANP
Klanten van AAG Benelux lezen alles over het virus zelf, maar ook over alle bijbehorende maatregelen en steunregelingen vanuit de overheid. Handig is de online vraagbaak waar klanten hun specifieke vraag kunnen stellen: specialisten in diverse vakgebieden van AAG Benelux zullen deze zo snel mogelijk beantwoorden.
Realtime updates
Op de website is de informatie gerangschikt in de onderwerpen: financieel, juridisch, personeel, marketing en overig. De afdeling Marketing van AAG Benelux coördineert de inhoud van de site en zorgt voor real-time updates zodra er nieuwe informatie beschikbaar komt.
Specialisten van AAGB op het gebied van juridische, financiële en personele vraagstukken zijn ingeschakeld om de informatie begrijpelijk te verwoorden en om specifieke vragen snel te beantwoorden. Op de website zijn tevens coronaspecifieke marketingmaterialen te downloaden zoals posters en sociale media-uitingen. De verzamelde informatie en downloads zijn vrij beschikbaar voor alle autobedrijven in Nederland. De hulp door specialisten is beschikbaar voor klanten van AAGB.
''Ondanks alle communicatie vanuit de overheid merken wij dat klanten nog met vragen blijven zitten''
En hoe zit het in België?
In België gelden hele ander regels voor de garages. Men mag daar alleen nog spoed reparaties uitvoeren voor klanten. Hierdoor zijn er veel meer garages tijdelijk gesloten. Voor de Belgische klanten staan alle coronaregels en linkjes op www.brezan.be.
Arjan Huesken, marketingmanager AAG Benelux: ,,Er is ongelooflijk veel informatie over het coronavirus en alle maatregelen beschikbaar. Ondanks alle communicatie vanuit de overheid merken wij dat klanten nog met vragen blijven zitten. Met name specifieke branche gerelateerde vragen blijven vaak onbeantwoord. Omdat wij onze klanten graag bijstaan, hebben we zoveel mogelijk informatie op garageloket.nl bijeengebracht. Indien klanten alsnog een specifieke vraag hebben, kunnen ze deze aan ons stellen: wij zorgen ervoor dat de vraag snel door de juiste specialist wordt beantwoord.''
Lees ook: De taxi staat stil en chauffeur zit thuis: coronacrisis ramp voor branche