Podcast

Bakkie Binnenhof: ga je 17 maart voor rechts?

De Bakkie Media-podcastmakers Van Dijk en Kok geven in drie speciale afleveringen hun kijk op de verkiezingen: dit keer is de hoofdrol voor de rechterkant van het politieke spectrum weggelegd. Een Bakkie Binnenhof voor de zwevers, maar ook de zekerweters. Op wie ga jij als ondernemer stemmen? En waarom? Luister naar de podcast en wie weet heb je hét antwoord.

Presentatie: Daniel Kok en Thijs van Dijk 16 maart 2021

In deze aflevering bieden de podcastmakers voor De Ondernemer Kiest hun kijk op de verkiezingen en wat er aan de rechterkant in de politiek allemaal te koop is. Op wie van de 37 partijen moet je als ondernemer gaan stemmen? En waarom? Kies je voor het herstelplan van de VVD en investeren we ons de crisis uit? Of kies je voor kernenergie van de PVV en Forum van Democratie? Waarom wordt Mark Rutte door Lilian Marijnissen van de SP een zzp-ondernemer genoemd? En wat is er met de naam Thierry?

Waarom winnen de rechtse partijen de strijd op social media. En wat is 'The Conflict Frame' waar we volgens Rob Wijnberg van de Correspondent toch allemaal zo van houden?

Experts Eric de Bie (Forum van Democratie) en Thierry Aartsen (VVD)

Omdat Van Dijk en Kok geen politicologen zijn hebben ze de hulp ingeroepen van experts Eric de Bie van Forum van Democratie en Thierry Aartsen van de VVD die hun kijk op de wereld delen. In deze aflevering ook weer de Gouden Barista-nominatie én een Koffie Verkeerd voor de misser van de week.

Dat en meer in deze speciale aflevering van Bakkie Media - omgedoopt tot Bakkie Binnenhof - over de verkiezingen. Alle eerdere afleveringen zijn terug te luisteren via deondernemer.nl/podcast.

Onder: FvD-lijsttrekker Thierry Baudet. Foto: ANP

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers. Actie: ontvang nu €100,- gratis advertentietegoed voor DPG Direct.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details