Tijdens de Digitale Werkplaats worden de deelnemers bijgepraat over vindbaarheid op internet, merkversterking, werken in de cloud, samenwerken en exporteren. Dit alles gebeurt in een serie workshops.
Een woordvoerder van Google geeft tegenover het Dagblad van het Noorden een voorbeeld van wat ondernemers tijdens de Digitale Werkplaats kunnen leren. “Iemand uit een ander deel van het land krijgt autopech in de buurt van Assen, dan gaat zo iemand op de smartphone op zoek naar een partij die hem kan helpen met een onderdeel of wat dan ook. Je leert hier dan hoe je als bedrijf in de buurt van Assen zichtbaar wordt op de smartphone van die persoon met pech.”
Vijf thema’s Tijdens de Digitale Werkplaats komen er vijf thema’s aan bod:
1. Hoe vergroot u uw naamsbekendheid: onderscheid ten opzichte van concurrent en in beeld blijven bij klanten.2. Hoe vergroot u de online zichtbaarheid: met een website alleen is men er nog niet.3. Meten is weten: hoe brengt een site de klanten aan en wat kan beter.4. Meten is weten voor gevorderden: strategieën.5. Groei financieren: ondernemen is investeren, hoe financiers te vinden.
Het evenement vindt op 14 en 15 maart plaats in de Groningse Suikerfabriek. Gratis aanmelden kan nog.