De Consumentenbond heropende vorige week zijn meldpunt voor reizigers die op Schiphol hun vlucht hebben gemist door te lange wachtrijen. Het grote knelpunt op de luchthaven is vooral een tekort aan beveiligers. De luchthaven bood passagiers die tussen 23 april en 12 augustus de dupe waren geworden van de grote drukte de mogelijkheid om de kosten op Schiphol te verhalen. De Consumentenbond wil dat die regeling nu wordt uitgebreid. Daarover is al een gesprek geweest met de luchthaven. Volgende week wordt naar verwachting meer duidelijk.
"Toen wij met Schiphol afspraken maakten over de huidige compensatieregeling, beloofde de luchthaven dat extreme drukte niet meer voor zou komen", verduidelijkt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond. "Wij kondigden toen aan een vinger aan de pols te houden. Nu staan er toch regelmatig weer lange wachtrijen op Schiphol. Wij krijgen signalen van reizigers die hierdoor hun vlucht missen. Ook deze mensen hebben recht op compensatie."