Podcast Actueel

Atilay Uslu (Corendon): 'Alles rondom luchthaven Lelystad is een soap'

Atilay Uslu, topman van Corendon, probeert na de online vliegmarkt nu ook de hotellerie te veroveren. “Mijn streven is 30.000 bedden over vijf jaar, maar wie weet, het kan ook in drie jaar gebeuren”, zegt de oprichter van het Nederlandse reisbedrijf in de online radioshow van De Ondernemer. “Groeiplannen? Voor nu zeg ik: we gaan in elk geval geen regionale luchthavens kopen. En ook hotels niet, door het moeilijk kunnen vinden van voldoende personeel." Ook over luchthaven-in-aanbouw Lelystad is Uslu duidelijk. 'Een soap' .(+ PODCAST)

De Ondernemer 2 april 2019

Corendon atilay uslu meest inspirerende ondernemer 1

De hotelwereld, daar ligt binnen Corendon meer en meer de focus op. Het is een manier om om te gaan met de 'beddenstrijd'. Het tekort aan bedden lost Corendon op door hotels te kopen op bijvoorbeeld Curacao en Ibiza. “Dat zijn uit noodzaak ontstane situaties. maar ik klaag er niet over”, zegt de topman, die verwacht dat de ‘marketingmachine’ voor hotels volgend jaar begint te draaien. In de podcast vertelt Uslu ook te gaan beginnen in Brazilië. “En we vliegen hopelijk komende winter ook naar Canada en de VS. Mijn streven is 30.000 bedden over vijf jaar, maar het kan ook goed in drie jaar gebeuren.”

Als grootste groeimarkt noemt Uslu opvallend genoeg Macedonië. “Dat land is vooral populair bij de doelgroep 50-plus.” Daarna komt Egypte. “Egypte is een look-a-like van de Canarische Eilanden, die lijden onder de populariteit van Egypte”, zegt hij.

Turkije

Intussen blijft ook Turkije, waar het bijna twintig jaar geleden allemaal mee begon, ondanks de eerdere diplomatieke onrust een populaire bestemming. “Je gaat niet naar Erdogan, je gaat naar Turkije op vakantie”, meent Uslu. “De voorzieningen en service zijn veel beter in Turkije dan in Spanje en Griekenland.” Daar geeft hij een simpele verklaring voor: “Er werken veel meer mensen.”

In de podcast komt ook luchthaven Lelystad ter sprake. Dat noemt Uslu een 'soap'. “Op dit moment hebben we geen enkele hoop dat die opengaat. We focussen op Maastricht en Schiphol.” Op de vraag of die regionale markt niet interessant is om zelf in te investeren, antwoordt hij: “Nee, we gaan geen luchthavens kopen.”

.