Video Automotive

Van Tesla winnen dankzij technologie: zo wil de Lucid Air Nederland veroveren

Toen het technische brein achter de Tesla Model S een eigen automerk begon, was zijn missie duidelijk: een Lucid moet op alle vlakken superieur zijn aan die andere Amerikaanse elektrische auto. Nu wil Lucid Nederland veroveren met de indrukwekkende Air. In De Ondernemer Onderweg vertelt Jarno Middelbosch, de Nederlandse Director of Marketing and Communications van Lucid, daar alles over.

Presentatie: Roland Tameling 13 januari 2023

&list=PLSdlWE9y-YxD5fYlxD52oOi-qXpJpyfun

,,Onze focus op innovatie en technologie is moet voor ons succes gaan zorgen”, legt Jarno Middelbosch uit in gesprek met presentator Roland Tameling. Lucid Motors ontstond in 2016 uit Ativa, dat zich specialiseerde in hoogwaardige accutechnologie voor onder meer de Formula E. De knowhow die daarmee werd opgedaan, vond zijn weg naar een volledig elektrische luxelimousine.

Die Lucid Air neemt de handschoen op tegen concurrenten zoals de Mercedes EQS, de Nio ET7 en Tesla Model S. Die laatste is al meer dan tien jaar in productie, maar werd nota bene ontwikkeld door één van de grondleggers van Lucid, de in Wales geboren Peter Rawlinson. Zijn passie voor techniek loopt als een rode draad door Lucid heen, legt Jarno Middelbosch uit. ,,Onze auto doet veel belangrijke zaken beter. Zo hebben wij een officieel vastgesteld rijbereik van 883 kilometer per laadbeurt, levert onze topversie meer motorvermogen, zit de auto vol met topklasse rijhulpsystemen en betere software.”

Lees ook: ANWB: een op de vier ondernemers vreest betaalbaarheid van brandstof voor vervoer

,,Het spreekt dus voor zichzelf, op veel punten is Lucid Air ‘best in class'”, vervolgt Middelbosch terwijl hij in de ‘Grand Touring’ stapt voor de New Business Radio-studio op het Mediapark in Hilversum. Maar hoe zorgt het nieuwe merk dat potentiële klanten in Nederland niet naar de concurrentie gaan, maar zich melden bij de recent geopende Lucid Studio – eveneens in Hilversum? ,,Onze cijfers zijn overtuigend, zeker voor ondernemers die het beste willen, maar onze filosofie gaat pas leven zodra je zelf in de auto hebt gereden. Dus onze grootste uitdaging wordt de komende tijd om zoveel mogelijk mensen achter het stuur te krijgen en hen de kans te bieden om de auto zelf te ervaren.”

Lucid Air: vanaf 100.000 euro, Dream Edition 220.000 euro

Die geïnteresseerden willen natuurlijk ook de prijs weten. ,,De prijs van deze Grand Touring’-uitvoering maken we binnenkort bekend. Maar we krijgen op termijn vier uitvoeringen, waarvan de Pure de voordeligste is met een Nederlandse prijs die naar verwachting net iets boven de 100.000 euro begint. Het topmodel wordt voorlopig de exclusieve Dream Edition, die meer dan 220.000 euro gaat kosten. Maar dan heb je wel een gelimiteerde uitvoering met 1.111 pk en alles er op en er aan.”

Eerdere afleveringen van De Ondernemer Onderweg bekijk je via deze link.

Verslaggever Roland Tameling voor de New Business Radio-studio op het Media Park, met Jarno Middelbosch, de Nederlandse Director of Marketing and Communications van Lucid,

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws