Podcast De Ondernemer Onderweg

Mobiliteit kan een stuk eenvoudiger. Hoe? Co Alain (Lynk & CO) legt het uit

In de podcastserie ‘De Ondernemer Onderweg’ gaat presentator Roland Tameling op onderzoek uit in de wondere wereld van (zakelijke) mobiliteit. Hoe blijven ondernemers zo goed mogelijk mobiel? Wat zijn de ontwikkelingen en trends in de mobiliteitssector? Wat is de toekomst van de leaseauto, van elektrische deelauto’s, of van het persoonsgebonden mobiliteitsbudget? De Ondernemer Onderweg geeft antwoord op al jouw vragen.

Van onze redactie 12 januari 2021

De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg 920x510px

Ditmaal spreekt Roland met de ceo van het nieuwe automerk Lynk&Co, Alain Visser. Alhoewel, is Lynk&Co wel een automerk? Visser meent van niet, want zijn merk biedt vooral een ‘verfrissend mobiliteitsconcept’ aan in de vorm van een super flexibel auto-abonnement.

Binnenkort komt de Lynk&Co 01 op de markt, een deels elektrische SUV vol moderne systemen die je kunt kopen voor een krappe 40.000 euro maar ook voor 500 euro per maand kunt rijden via een abonnement. Daarbij zijn alle kosten zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud en service gedekt en hoef je als gebruiker zelf nergens meer naar om te kijken. Sterker nog: je kunt je auto via een high tech app delen met andere mensen, zoals je vrienden of collega’s, waardoor je meteen ook de maandlasten kunt delen. Vanuit zijn hoofdkantoor in Zweden vertelt ceo Alain Visser je er alles over, waarbij er meteen vooruit wordt gekeken naar andere boeiende veranderingen in de automotive industrie.

Nieuw! De dagelijkse nieuwsbrief 'De Ondernemer Vandaag'.

Winactie! Maak t/m 30 april kans op 1 van de 10 TW Steel ACE horloges t.w.v. € 949,-.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Floris Hulsmann Cor Hospes
De Ondernemer

Expert Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details