Podcast De Ondernemer Onderweg

Mobiliteit kan een stuk eenvoudiger. Hoe? Co Alain (Lynk & CO) legt het uit

In de podcastserie ‘De Ondernemer Onderweg’ gaat presentator Roland Tameling op onderzoek uit in de wondere wereld van (zakelijke) mobiliteit. Hoe blijven ondernemers zo goed mogelijk mobiel? Wat zijn de ontwikkelingen en trends in de mobiliteitssector? Wat is de toekomst van de leaseauto, van elektrische deelauto’s, of van het persoonsgebonden mobiliteitsbudget? De Ondernemer Onderweg geeft antwoord op al jouw vragen.

Van onze redactie 12 januari 2021

De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg 920x510px

Ditmaal spreekt Roland met de ceo van het nieuwe automerk Lynk&Co, Alain Visser. Alhoewel, is Lynk&Co wel een automerk? Visser meent van niet, want zijn merk biedt vooral een ‘verfrissend mobiliteitsconcept’ aan in de vorm van een super flexibel auto-abonnement.

Binnenkort komt de Lynk&Co 01 op de markt, een deels elektrische SUV vol moderne systemen die je kunt kopen voor een krappe 40.000 euro maar ook voor 500 euro per maand kunt rijden via een abonnement. Daarbij zijn alle kosten zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud en service gedekt en hoef je als gebruiker zelf nergens meer naar om te kijken. Sterker nog: je kunt je auto via een high tech app delen met andere mensen, zoals je vrienden of collega’s, waardoor je meteen ook de maandlasten kunt delen. Vanuit zijn hoofdkantoor in Zweden vertelt ceo Alain Visser je er alles over, waarbij er meteen vooruit wordt gekeken naar andere boeiende veranderingen in de automotive industrie.

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details