Nieuws Actueel
Bart van Kraaij Groep lokt klanten met spelfouten
Of hij misschien wat bijlessen economie en wiskunde wilde geven. Bart van Kraaij, destijds student bedrijfseconomie, kon in 2008 niet vermoeden dat die vraag zou leiden tot een eigen bedrijf met vijf vaste medewerkers en een omzet van bijna een half miljoen.

Hij nam het initiatief tot de oprichting van regionaal bijspijkernetwerk Bijles Maas en Waal.
Succesformule
Deze succesvolle formule - met gemiddeld 400 leerlingen per schooljaar - werd in 2013, na het afstuderen van de jonge directeur, opgenomen in de Bart van Kraaij Groep. Dit was een nieuwe naam voor het bedrijf dat zich inmiddels ook op volwassenen richt. "De scholierenmarkt is stabiel en verzadigd, maar de zakelijke markt heeft nog veel potentie. Inmiddels komt 50 procent van de omzet uit het aanbod voor volwassenen en bedrijven. Ik verwacht dat dit nog verder zal groeien."
Lees ook: Modemerk By LouLou blijft bij haar eigen filosofie
Marketingstrategie
Ze kunnen in Druten terecht voor vertalingen en redactie, trainingen voor Office en iPad en zelfs een taalcursus Chinees. Gratis te downloaden e-books met informatie over bijvoorbeeld het werken met Excel en veelgemaakte spelfouten moeten de drempel verlagen om Van Kraaij en zijn team te benaderen. "We zijn dit jaar met deze marketingstrategie begonnen. We geven kennis weg in de hoop daarmee potentiële klanten te overtuigen van onze expertise."