Nieuws Actueel
Blogtop 5: Comeback van de winkelstraat
Het lijkt er misschien niet op, maar als we Fred Rutgers in zijn winnende blog mogen geloven komen bepaalde winkels weer helemaal terug dit jaar. "Maar dat wil allesbehalve zeggen dat winkeliers op hun lauweren kunnen gaan rusten." Hoe dat zit, lees je in zijn winnende blog. En lees ook vooral de andere blogs die deze week de Blogtop 5 haalden.

1. Fred Rutgers - Consumenten herontdekken de winkelHet lijkt erop dat 2016 het jaar gaat worden van de comeback van bepaalde winkels in de winkelstraat. Uit diverse trendonderzoeken komt naar voren dat consumenten hernieuwde belangstelling hebben voor het bezoeken van winkels. Banken geven aan weer mogelijkheden te zien voor het verstrekken van leningen aan goede winkels. Merkfabrikanten krijgen weer geloof in distributie via winkels. Het lijkt haast of alleen de winkeliers zelf nog wat meer vertrouwen moeten krijgen in hun bedrijf.
2. Renée Petiet - Een bedrijfsnaam verzinnen is hogere wiskundeVoor mijn nieuwe bedrijf in marketing en communicatie heb ik me verdiept in de hogere wiskunde van Naming. Een beetje googlen (Google is verrukt dat wij hun naam als werkwoord gebruiken) en je komt al gauw op alle don'ts. Waar zijn de do's? ('Does' bestaat als bedrijfsnaam al). Grinnik mee met de trends en mijn overwegingen ter vermaak en inspiratie. Ik ben ook benieuwd naar de herkomst van jouw naam.
3. Nicole van den Heuvel - Nooit de Nijmeegse vierdaagse gelopen, wel 20 keer de finish behaaldKlinkt gek, maar niets is minder waar... Tijdens mijn studententijd in Nijmegen heb ik jarenlang als supporter langs de kant gestaan. Ik vroeg me altijd af hoe het zou zijn om de Vierdaagse te lopen. Het laatste onderdeel leek me super leuk, de dagen ervoor een stuk minder. En precies dat laatste leuke onderdeel mocht ik beleven, zonder eerst 200 kilometer af te hoeven leggen. Wat een bofkont he!
4. Ad van Beek - Een winkel runnen is topsportDoor de jaren heen ben ik erachter gekomen dat marketing een instrument is dat klanten niet verleídt tot aankoop maar mísleidt tot kopen. Een top ingerichte winkel die tot in de details klopt en voldoet aan de modernste (neuro)marketing formules gaat failliet als klanten die winkel de omzet niet gunt. Dit gunnen is geen marketing maar mensen werk. Als het verkoopteam veel plezier heeft met marketingacties zonder daar de klanten bij te betrekken, voelen klanten zich niet gezien, niet welkom, of erger nog, zelfs belazerd. Ze vertrekken zonder te kopen, ondanks dat de marketing van deze winkel wél klopt. Klanten komen nooit meer terug.
5. Richard S.T. de Vries - Dankzij deze tips bellen klanten je bedrijf graag terugMedewerkers die zich in woord en in gebaar als de ambassadeurs van je bedrijf opstellen, dragen bij aan klantgerichte telefoongesprekken. Wil je dat je medewerkers met plezier en nog meer zelfvertrouwen klanten telefonisch verder helpen? Twee adviezen om dat te bereiken.