1. Slogans: zo moet het wel – Renée Petiet
Een slogan is goed wanneer hij blijft 'plakken'. Hij bekt lekker, is kort genoeg om te kunnen onthouden, vertelt wat je als doelgroep aan het product hebt en laat je denken of voelen, op overtuigingsniveau. Bovendien moet de slogan aansluiten bij de rest van het bedrijf.
2. Waarom Amerika service met blokletters schrijft - Saskia Maarse
Amerika is een land waar service met blokletters wordt geschreven; klantvriendelijkheid betekent dat je de klant moet 'dienen'. Amerikanen weten als geen ander dat je hard moet werken om geld te verdienen – en dat je dus altijd moet zorgen dat je beter bent dan de concurrent. Deze mindset zorgt ervoor dat je je in winkels en restaurants bijna altijd welkom voelt.
3. Virtual Reality voor iedereen – Maurice Kruse
Virtual reality (VR) leek voor een lange tijd toekomstmuziek. Maar dat is het niet meer. Niet alleen de nerds of gadgetverslaafden wagen zich eraan, VR is tegenwoordig voor iedereen. Een mooi overzicht van de laatste ins en outs op gebied van VR.
4. Als ondernemer kun je niet zonder digitale wereld – Henk Herkink
De digitale wereld is onmisbaar in het bestaan van een ondernemer. Tóch komt het nog voor dat ondernemers geen gebruik maken van internet. Informatie binnenhalen, contacten onderhouden met klanten, facturen versturen en je belastingaangifte: Als ondernemer kun je toch eigenlijk niet zonder deze digitale hulpmiddelen.
5. Laat jouw bedrijf geen Alibaba worden – Fred Rutgers
Alibaba rukt op in Nederland en zal snel terrein veroveren. De angst van Fred Rutgers is dat in reactie op deze internetreus er weer een paniekgolf door onze vaderlandse retail zal trekken. Winkeliers en andere ondernemers zullen er weer alles aan doen om hun omzet vast te houden en waar mogelijk zelfs uit te breiden, en dat moet ook. Maar dan wel op de juiste manier.