Actueel

Blue Sunday wil zondagen nóg meer laten bruisen

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

,,De zondagsopening kwam niet goed van de grond,'' zegt Van Uffelen, die vorig jaar met Blue Sunday begon. ,,De winkels waren dan weer wél open en dan ineens weer niet. Dus winkeliers en klanten wisten niet waar ze aan toe waren. Door samen te werken hebben we dat goed kunnen aanpakken.''

Koopzondag

Officieel is het één keer per maand koopzondag, maar intussen zijn veel winkels elke zondag open. ,,Het initiatief loopt beter dan verwacht; 52 ondernemers hebben zich al aangesloten. Zij zijn samen erg energiek en enthousiast. Het gaat dan om winkeliers maar ook om ondernemers in de horeca, de kunst en het hotelwezen.''

Lees verder onder de advertentie

Thema

Daarbij verzorgt Blue Sunday elke maand activiteiten verbonden aan een thema, dat in de hele stad zichtbaar is. Zo was er in september de Bruggenparade, met onder meer stadswandelingen over de Delftse bruggen. ,,De stad was vol mensen en de sfeer was super. Dit is een goed voorbeeld van hoe we een hoop kunnen bereiken door de handen ineen te slaan.''

Pop-up dag

Lees verder onder de advertentie

Voor zondag 9 oktober staat een zogenoemde pop-up dag gepland. Het programma is nog een verrassing. Midden op de markt wordt die dag een huiskamer ingericht. Voorbijgangers die daarin plaatsnemen kunnen een verrassing tegemoet zien.

Gerelateerde artikelen

Winkelen op zondag in Zeist is noodzaak

Lees verder onder de advertentie

Hengelose ondernemers starten proef met 'altijd' koopzondag

'Laat ons zondag open'