Actueel

Dineren aan een hijskraan op 50 meter hoogte of op de botsautobaan: ‘Ludieke acties zijn goede marketing’

Nicky Foesenek, commercieel directeur en mede-eigenaar bij Bonheur. Foto: Bonheur Horeca Groep Nicky Foesenek, commercieel directeur en mede-eigenaar bij Bonheur. Foto: Bonheur Horeca Groep
Nicky Foesenek, commercieel directeur en mede-eigenaar bij Bonheur. Foto: Bonheur Horeca Groep
Leestijd 4 minuten
Lees verder onder de advertentie

Sinds 1 januari 2025 is Seats2Meet, vergaderlocatie in de Tilburgse Spoorzone, de nieuwe aanwinst van Bonheur Horeca Groep. Samen met compagnons Briene Brienissen en Tim Wijdemans is Nicky Foesenek nu eigenaar van tien locaties in de regio Tilburg. ,,Een plek in de Spoorzone Tilburg stond al een tijd op ons lijstje. Deze locatie met z’n verschillende vergader- en werkruimten, past goed bij ons portfolio.’’

Onze missie is om voor ieder moment van ontmoeten, vieren en zakendoen een passende locatie te bieden

Nicky Foesenek

Seats2Meet ligt op de eerste verdieping van de LocHal, een landelijk bekend gebouw. Deze voormalige NS-werkplaats voor locomotieven ligt naast het station en won verschillende prijzen. ,,Onze missie is om voor ieder moment van ontmoeten, vieren en zakendoen een passende locatie te bieden. Seats2Meet is gevestigd in een iconisch gebouw. We zijn er trots op dat we ook in deze lastige tijd met stijgende kosten voor horeca, durven en kunnen doorontwikkelen.’’ Financieren doen ze op traditionele of noem het ‘conservatieve’ wijze. ,,Willen we de badkamers in het hotel renoveren dan sparen we daar eerst voor. Voor grote aankopen zoals een nieuwe locatie hebben we nooit problemen om de financiering rond te krijgen.’’

Lees ook: Sterrendiners van De Librije bezorgd met taxi’s: Jans maaltijdboxen gingen door het dak tijdens corona

Lees verder onder de advertentie

Niet opgegroeid in ondernemersgezinnen

Nicky, Tim en Briene ondernemen samen sinds 2018. ,,We werken bij het bedrijf sinds 2010. Ik ben samen met Briene als stagiair begonnen, Tim als medewerker in het Koning Willem II-stadion. We hebben hetzelfde DNA; zijn niet opgegroeid in ondernemersgezinnen en hebben binnen Bonheur alle lagen van het bedrijf doorlopen. Aan onze collega’s vertellen we altijd dat je met lef en doorzettingsvermogen ver kunt komen.’’

Dat wil niet zeggen dat alles ook lukt. ,,Veertien jaar geleden kwamen we met een pop-up restaurant naar de Piushaven in Tilburg. Nu is dit een bruisend horeca-, winkel en woongebied. Maar in die tijd zat er slechts één café aan deze voormalige industriële haven. Onze pop-up liep dan ook niet; we waren te vroeg.’’

Veertien jaar geleden kwamen we met een pop-up restaurant naar de Piushaven in Tilburg. Nu is dit een bruisend gebied, maar toen zat er slechts één café. We waren te vroeg

Bonheur lanceert gemiddeld eens per jaar een pop-up restaurant op bijzonder plekken zoals aan een hijskraan op vijftig meter hoogte en een dinnershow op de botsautobaan, beide tijdens de Tilburgse Kermis. ,,Dit soort ludieke activiteiten zijn voor ons een succesvolle marketingtool, want de media pikken het altijd op.’’

Lees verder onder de advertentie

Bonheur exploiteert Koning Willem II-stadion

Bij Bonheur is groei in het aantal locaties geen doel op zich. ,,We kiezen alleen voor locaties die bij ons passen.’’ De drie ondernemers focussen zich hierbij op Midden-Brabant. ,,In deze regio willen we van betekenis zijn. We hebben nu vier locaties op de campus van Tilburg University en eentje op golfbaan Prise d’Eau. We exploiteren het stadion van voetbalclub Willem II en zijn eigenaar van de Hilvaria Studio’s in Hilvarenbeek.’’

Vergaderlocatie Faculty Club. Foto: Bonheur Horeca Groep Vergaderlocatie Faculty Club. Foto: Bonheur Horeca Groep
Vergaderlocatie Faculty Club. Foto: Bonheur Horeca Groep

De andere twee locaties liggen in en aan De Oude Warande, het landschapspark dat tegen de campus van de universiteit aanligt. Daar zit ook Auberge du Bonheur, een viersterren boutiquehotel met restaurant waar het in 1986 allemaal begon. ,,We hebben locaties voor iedereen: van voetbalsupporter tot zakelijke gast en van golfer tot student. Die diversiteit is precies wat onze horecalocaties zo uniek maakt in Midden-Brabant.”

Lees verder onder de advertentie

Start je bij ons, in welke functie dan ook, dan krijg je in je eerste week een tour langs alle locaties

Nicky Foesenek

Er werken ongeveer honderd mensen bij Bonheur. ,,Een aantal keer per jaar komen we met zijn allen bij elkaar, Bonheur Academy noemen we deze bijeenkomsten. Elk jaar organiseert een ander clubje medewerkers de bijeenkomsten. Zij krijgen de tijd en middelen om thema’s te bedenken, sprekers uit te nodigen en workshops te organiseren. Start je bij ons, in welke functie dan ook, dan krijg je in je eerste week een tour langs alle locaties. Er wordt veel kennis uitgewisseld en ook mensen als dat nodig is.’’ De omvang en diversiteit maakt het bedrijf een aantrekkelijke werkgever. ,,De jongste generatie medewerkers is snel verveeld. Bij ons kunnen ze van locatie en functie wisselen. Veel van onze locatiemanagers zijn intern doorgegroeid.’’

Verhalen uit de regio

Bij Bonheur willen ze iets bijdragen aan de stad en houden ze van het vertellen van verhalen. ,,Het Koning Willem II stadion was het eerste voetbalstadion zonder wegwerpplastic, we waren de eerste universiteit met een eigen alcoholvrij biertje en in de keuken van La Nouvelle Auberge, het restaurant in Auberge du Bonheur, experimenteren we met nieuwe technieken en gebruiken we smaken uit eigen tuin. Zo dragen we met kleine dingen bij aan positieve publiciteit voor onze stad. Bij Auberge du Bonheur hebben we onze eigen productlijn: 1712, het oprichtingsjaar van het Warandebos in de achtertuin van de Auberge. Met producten als de douglasspar, vlierbloesem en verschillende (on)kruiden maken we onder andere ons eigen bier, chocolade en vermout en hebben we vorig jaar onze eigen zeep-lijn ontwikkeld. Als Bonheur Horeca Groep blijven we vooruitkijken. Door te vernieuwen, te investeren in ontwikkeling en onze positie in Midden-Brabant te versterken, bouwen we verder aan een toekomstbestendige horecagroep met impact.’’

Lees ook: Rebellenclub Stëlz wil met Heineken naar 100 miljoen blikjes hard seltzer per jaar

Lees verder onder de advertentie