Het was een lange zoektocht naar een geschikte urn voor baby Sieb. ,,De websites die ik bezocht zijn heel oubollig en weinig liefdevol. Bovendien vind ik de meeste urnen behoorlijk kitscherig”, vertelt Carlijn. Na lang zoeken vond ze een urn naar haar smaak, maar de manier waarop deze werd bezorgd kon een stuk beter. ,,Toen ik het doosje opende, zag ik als eerste de factuur. Ik miste echt een persoonlijk tintje.”
Lees ook: Hoe Lieke troep uit de Balinese zee omzet in duurzame kleding met TET. Responsiblewear
Maatschappelijke impact maken met My Little Bear
Het idee Hoewel Carlijn in de eerste periode na de stilgeboorte van haar eerste zoon niet tot werken in staat was, bleef de lange zoektocht naar een geschikte urn wel aan haar knagen. Samen met haar vriend Thibaud van der Steen dacht ze na over hoe de urnen eruit moesten zien en ze gingen op zoek naar een geschikte producent.
Die producent werd na een lange zoektocht gevonden in Utrecht, bij Stichting echtWaar. In deze werkplaats werken mensen met een arbeidsbeperking en mensen die om verschillende redenen nog geen plek op de reguliere arbeidsmarkt hebben gevonden. Dat vindt Carlijn belangrijk: ,,Ik wil met My Little Bear ook maatschappelijke impact maken, dus deze samenwerking past daar helemaal bij. Samen hebben we de ontwerpen bedacht en uitgewerkt en nu kan het team van echtWaar de urnen zelf met liefde produceren.”
Van elke verkochte urn 10 euro naar Stichting Make a Memory
Overal over nagedacht Over ieder aspect is nagedacht. Zo gaat er van iedere verkochte urn 10 euro naar Stichting Make a Memory. De fotografen die zijn aangesloten bij deze stichting fotograferen belangeloos ernstig zieke, terminale en overleden kinderen.
Carlijn: ,,Ook van Sieb zijn er prachtige foto’s gemaakt die ontzettend waardevol zijn voor ons.” Aan het persoonlijke tintje is ook gedacht. ,,We sturen bij iedere urn een mooie kaart van groeipapier mee. Hier schrijven we iets op voor de ouders van het overleden kindje. Als je deze groeikaart in de zomer plant, groeien er in het voorjaar vergeet-me-nietjes uit.”
Lees ook: Prijzen stijgen ook bij uitvaartondernemers: 'Vragen zelfs mensen om een tweedehands kist'
Naamsbekendheid in uitvaartsector
Nu is het een kwestie van naamsbekendheid voor My Little Bear genereren. Daarom wil Carlijn in contact komen met zoveel mogelijk mensen in de uitvaartsector. ,,Deze branche is helemaal nieuw voor mij, maar ik weet uit eigen ervaring dat de behoefte er is. Nu moeten ze mij alleen nog weten te vinden.”