Actueel

Consumentenbond waarschuwt voor bestellen bij webwinkel Jayno.nl

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Daarop heeft de Consumentenbond toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) gevraagd om in te grijpen. Jayno.nl zou ook misbruik maken van het logo van Webshop Keurmerk, waar de webwinkel volgens de Consumentenbond niet bij aangesloten is. "Daarmee wekt Jayno onder andere de indruk dat consumenten bij de Geschillencommissie terechtkunnen en dat ze aanspraak kunnen maken op de nakomingsgarantie, terwijl dat niet het geval is."

"Op de eigen website zegt Jayno.nl druk bezig te zijn om de problemen op te lossen. Daarnaast meldt de winkel dat bestelde producten niet verzonden worden. Tegelijkertijd kunnen consumenten nog steeds producten bestellen. Dat mag niet. Een bedrijf mag geen producten te koop aanbieden waarvan het weet dat het die niet kan leveren", aldus de Consumentenbond.

Voor zowel de Consumentenbond als het ANP was Jayno.nl telefonisch niet bereikbaar.

Lees verder onder de advertentie