Aangeboden door Salesforce

Podcast

Salesforce organiseert digitaal live event, met klanten cases en industrie specifieke content

In deze podcast gaan we in gesprek met Michiel van Vlimmeren, general manager van Salesforce, over onder andere het versnellen van digitale transformaties binnen bedrijven en wat de coronacrisis met Salesforce heeft gedaan. Ook blikt hij vooruit op het virtuele event Salesforce Live, dat op woensdag 7 oktober plaatsvindt.

Michiel van Vlimmeren salesforce

Michiel van Vlimmeren, General Manager van Salesforce Nederland. Foto: Bo van Luijtenaar

Van onze redactie 30 september 2020

Hier hele gesprek luister je hier terug:

Wil je weten hoe innovatieve technologie jouw bedrijf kan laten groeien? Daar leer je alles over op het Salesforce Live: Benelux-event. Kijk alle sessies van Salesforce Live: Benelux terug via deze pagina.

,,Natuurlijk kwam deze crisis als een grote verrassing”, steekt Van Vlimmeren van wal. ,,Toch was het niet heel moeilijk om ons aan te passen aan de nieuwe situatie. Onze mensen zijn eraan gewend om digitaal te werken op afstand. De grootste verandering zit ‘m vooral in het contact met de klanten. Hoe ga je daarmee om als dat alleen maar via een computerscherm kan? Interactie is cruciaal, helemaal als je adviseur wilt zijn.”

Salesforce heeft 'coronamodus' gevonden om klant goed te kunnen begeleiden

Van Vlimmeren vertelt dat er een modus is gevonden in de vorm van virtuele events. Een experience centre om niet alleen de connectie met de klant te kunnen maken, maar deze ook te kunnen begeleiden in de journey van de digitale transformatie die te wachten staat. Dat zonder elkaar fysiek te treffen.

,,We merken aan onze klanten dat zij zich beseffen dat de rol van digitaal prominenter is dan ooit. En er zijn zelfs bedrijven die al profiteren van de huidige situatie. Zij waren in staat om hun digitale transformatie snel te voltooien waardoor zij digitale zaken kunnen doen met klanten die elders nog niet terecht kunnen omdat andere bedrijven nog achter lopen.”

,,Tijdens Salesforce Live: Benelux spelen we in op de precieze behoefte aan kennis die de betreffende klant heeft" Michiel van Vlimmeren, general manager Salesforce"

Het is dan ook geen verrassing dat de vraag naar het Customer 360 platform (de dienst waarmee Salesforce haar klanten versneld door de digitale journey helpt) is toegenomen. ,,De roep om digitalisering is breed in de markt aanwezig. We zien echter wel een verschil in reikwijdte. Hoeveel mensen of middelen kan een bedrijf vrijmaken om de gewenste digitalisering mogelijk te maken of te versnellen? Kijk je naar de mogelijkheden die wij beiden, dan hebben we voor ieder vraagstuk dat raakvlak met de klant heeft, een oplossing. Of het nu gaat over service, marketing, commerce of sales.”

Dit zijn de vragen die Salesforce haar klanten stelt

In hoeverre merkt Salesforce dat organisaties juist nu meer willen weten over hun klanten, gerefereerd naar de mogelijkheden van het Customer 360 platform? Van Vlimmeren: ,,Wij stellen onze klanten altijd de vraag welke positie ze willen innemen. Het gaat om het beantwoorden van de ‘waarom vraag’. Wie wil je zijn, waarom ben je er voor je klant en welke rol wil je invullen? Dat is altijd leidend.”

,,Vervolgvragen zijn een afgeleide. Hoe ga je betere service verlenen dan je concullega’s? Onderscheidend vermogen kan zitten in het feit dat je meer kennis hebt van je klanten waardoor je ze gerichter kunt benaderen. Onderscheidend vermogen kan ook zitten in het feit dat je dingen efficiënter wilt doen. Daar ligt altijd het startpunt. Vervolgens gaan we samen kijken naar waar je vandaag staat, hoe zou je reis er dan uit kunnen zien om er te komen en wat is dan de rol van technologie? We beginnen eigenlijk nooit met de technologie zelf, maar altijd bij de klant en zijn of haar doelstelling.”

Van Vlimmeren verzekert dat data uiteindelijk de basis voor alles is. ,,Met de juiste data heb je kennis van je eigen bedrijfsproces en kun je allerlei zaken slimmer aanpakken. Met data heb je ook de juiste kennis van je klanten om ze gerichter en slimmer te kunnen benaderen.”

Salesforce Live: Benelux: Toont de voordelen van Salesforce in de praktijk

Kijken we alvast vooruit naar 7 oktober, de datum waarop het virtuele event Salesforce Live: Benelux wordt gehouden, dan begint Van Vlimmeren met de boodschap dat iedere bezoeker individueel wordt begeleid. ,,We zorgen ervoor dat er een goede aansluiting is tussen de journey van de klant en het aanbod vanuit een event als deze. We spelen in op de precieze behoefte aan kennis die de betreffende klant heeft.”

,,Het palet van Salesforce Live: Benelux is ontzettend breed omdat iedere klant ergens anders in zijn of haar journey staat”

Michiel van Vlimmeren, general manager Salesforce

Meer lezen over digitalisering, CRM en innovatie? Bekijk alle artikelen van onze partner Salesforce.

Het aanstaande virtuele event laat zich kenmerken door een uitgebreid kennisaanbod en diverse sprekers. Tevens worden er user cases van bedrijven gepresenteerd die eerder al aan de hand van Salesforce een digitale transformatie doormaakten. ,,Het palet is ontzettend breed en dat komt omdat die breedte ook gevraagd wordt door de bezoekers. Iedere klant staat tenslotte ergens anders in zijn of haar journey.”

Van Vlimmeren: 'Begin met luisteren naar ervaring van bestaande klanten'

Eenmaal digitaal aanwezig op het event, adviseert Van Vlimmeren om te beginnen met luisteren naar de ervaringen van bestaande klanten van Salesforce. ,,Er is geen betere manier om goed te begrijpen wat de toegevoegde waarde van ons product kan zijn door te luisteren naar klanten die gebruik maken van onze technologie in hun bedrijfsproces. De rol van Salesforce komt daarin helder naar voren. Naast het delen van deze ervaringen kijken we ook vooruit naar de toekomst van digitaal en wat de rol van Salesforce daarin zal zijn.”

Wil je weten hoe innovatieve technologie jouw bedrijf kan laten groeien? Daar leer je alles over op het Salesforce Live: Benelux-event. Kijk alle sessies van Salesforce Live: Benelux terug via deze pagina.

De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe een Amsterdammer van Brabantsche Worstenbroodjes een keilekker succes maakt

Voor deze negende aflevering van De Zo Genaamde Podcast gaan we naar het verre zuiden. Nou ja, Noord-Brabant om precies te zijn. De provincie bekend om zijn nachten, het carnaval, steden als Eindhoven en Tilburg en... Het worstenbroodje. Presentator Floris Hülsmann ontvangt in zijn studio Remco Beekman van Brabantsche Worstenbroodjes. Keilekker! Maar die naam, val je als ondernemer wel genoeg op? Luister naar het inspirerende ondernemersverhaal en je weet het binnen een kwartier.

Details
Kabinet Rutte III 2017
De Ondernemer

Oh Oh Den Haag: advies aan Rutte IV van ‘ministers’ Doets, Hersman en Schoor

Zou het of zou het toch niet? Een nieuw kabinet - waarschijnlijk Rutte IV - in december op het bordes, bijna een jaar nadat Rutte III demissionair werd en negen maanden sinds de verkiezingen halverwege maart. We gaan het zien de komende maand (of toch later). Maar wat als ondernemers de premier, ministers en staatssecretarissen mogen adviseren?

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf

Wat is het voordeel van een heel groot of juist heel klein bedrijf? En hoe kun je daar slim mee spelen in je marketing? Je hoort in de dertiende aflevering van de podcastreeks Aandachtstrekkers dat er niks mis mee is je bedrijf kleiner of juist groter voor te doen dan het is. ,,Dat kun je best een beetje faken.”

Details
Gijs dalen meurs eyevestor seabass
De Ondernemer

Geen investeerders of crowdfunding, maar via sharefunding je bedrijf starten: hoe?

Misschien is er eigen kapitaal, haak je investeerders aan of start je crowdfunding om je bedrijf van de grond te krijgen. Maar er is ook sharefunding. Gijs Dalen Meurs van Eyevestor legt samen met sharefunders Barry van Ruiven (Seabass) en Cosmas Blaauw (SharePeople) uit hoe dat precies in z'n werk gaat.

Details
Zeeman winkel retail blauwgeel
De Ondernemer

Hoe Zeeman dankzij knalgele onderbroek de weg omhoog vond

Black Friday is niet zo lucratief voor retailers als gedacht. En bovendien, is die koopgekte nog wel houdbaar in een wereld waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Dat en meer onderwerpen - zoals Zeeman en z'n knalgele onderbroek - komen aan bod in de nieuwste aflevering van Geld Dichtbij. In de podcast bespreken AD-verslaggevers geldzaken en economische onderwerpen die je in je portemonnee voelt.

Details
De Ondernemer Podcasts
De Ondernemer

Geldzorgen? Tijdige ondersteuning voorkomt escalatie

Ervaar jij als ondernemer geldzorgen, bijvoorbeeld omdat je nu ook nog schulden, ontstaan tijdens corona, moet afbetalen? Wacht niet te lang, zoek hulp, voorkom erger en creëer nieuw perspectief. Dat is het devies van het landelijke gratis platform Geldfit. Ondernemer Ralph van Dam: ,,Als je door schulden in de stress zit, mis je inhoudelijke scherpte, inzicht en overzicht. Deskundige hulp van buiten brengt je verder.”

Details