Aangeboden door Salesforce
Branded Content Digitalisering
Slimme online marketing: het succes van alles in eigen hand houden
In amper zeven jaar tijd van drie mensen naar twaalf werk nemers en van nul euro naar tien miljoen euro omzet. Dit is in het kort het succesverhaal van een bevlogen ondernemer die zijn droom waarmaakt: naam maken in de mode wereld. ,,Hij is verweven met zijn werk.”

Van links naar rechts: Paul Wismeier, Rendi Aditia en Soufyan el Hammouti.
Mason Garments verzendt sneakers over de hele wereld. Sneakers die worden ontworpen in Lijnden en geproduceerd in het schoenenland der schoenenlanden, Italië. ,,Het is misschien niet het goedkoopste land om mode te laten produceren, maar wel het beste. En dat is onze drijfveer: kwalitatief hoogwaardige sneakers aanbieden voor een eerlijke prijs. We richten ons op het middenhoge tot hoge segment. We zijn daarmee niet het goedkoopste merk, maar leveren wel iets unieks”, zegt Soufyan el Hammouti, Managing Director bij Mason Garments. Uniek omdat elke sneaker in de (web)winkel ontworpen is of de goedkeuring heeft gekregen van oprichter, eigenaar en Creative Director Rendi Aditia.
Modeland bij uitstek
,,Voordat Mason Garment werd opgericht, werkten Rendi, medeontwerper en Head of Production Mitchell Hulsthoff en ik in een sneakerzaak. Rendi had echter eigen ideeën over sneakers, maar kon niet vinden wat hij zocht. Dus heeft hij zelf een sneaker ontworpen die aan zijn eisen voldeed. In 2012 start hij met het bedrijf en heeft hij zijn eerste sample in handen, geproduceerd in China. Dit beviel hem, maar nadat hij geld over had gemaakt voor de productie van zijn allereerste serie sneakers is er niks meer vernomen van de fabrikant. Tegenslag, maar het sterkte hem om verder te gaan en zo is hij in Italië terecht gekomen. Het modeland bij uitstek”, zegt El Hammouti. Leergeld, zo noemt de Managing Director deze episode in het bedrijfsverhaal.
''We werken alleen met topwinkels in een land en daarmee is persoonlijk contact goed te onderhouden''
Vrienden aan het werk
Hulsthoff is er al vanaf de start bij betrokken, later gevolgd door Brand Director Paul Wismeier en El Hammouti: ,,Wij kennen elkaar goed en zijn vrienden buiten het werk. Er gaat heel veel tijd in zitten, maar het voelt nooit als werk. Ook niet als het tegenzit. Dat is een klein nadeel van iets wat voor ons verder het grootste voordeel is: alles in eigen hand houden. Dan loop je af en toe tegen een muur, maar het is goed voor de creativiteit. We zijn koppig, maar dat loont. Altijd”, lacht de Managing Director.
Elke klant is net zo uniek als elk ontwerp van Mason Garments. ,,Toen er nog zes bestellingen op een dag werden verzonden, kenden we elke naam, elke klant. Bij dertig op een dag was dat al niet meer mogelijk en nu al helemaal niet meer. De persoonlijke touch ging verloren. Dat is echt zonde. Het is belangrijk voor ons om kort op de klant te zitten. De oplossing hebben we gevonden in de Marketing Cloud van Salesforce. We zijn de systemen nu aan het integreren, maar we hebben de mogelijkheden al verkend”, vertelt El Hammouti. Dat heeft het team al gedaan door bijvoorbeeld workshops te volgen bij Salesforce.
Meer lezen over digitalisering, CRM en innovatie? Bekijk alle artikelen van onze partner Salesforce.
Krachtig wapen
Het marketingsysteem stelt het bedrijf in staat om die korte lijnen met de consument weer op te pakken. Voor B2B-relaties is het niet nodig. ,,We werken alleen met topwinkels in een land en daarmee is persoonlijk contact goed te onderhouden. De duizenden consumenten vragen om een andere benadering. Laat iemand iets in zijn winkelwagentje zitten zonder af te rekenen? Dan sturen wij een persoonlijke herinnering. Een klant die altijd wit lederen sneakers koopt, krijgt een seintje wanneer wij een nieuw wit lederen model lanceren. Vooral wat betreft e-mailmarketing. We hebben veel tijd gestopt in social media en online advertising. Maar dit framework staat en met de implementatie van het nieuwe Salesforcesysteem kunnen we nu bovendien focussen op e-mailmarketing. Een krachtig wapen”, zegt El Hammouti tot slot.
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Salesforce. Salesforce helpt kleine en grote ondernemers onder meer met het creëren van persoonlijke customer journeys via e-mail, mobiel, advertenties en internet. Meer weten? Kijk dan hier.