Nieuws E-commerce
Bol.com stort zich op kleding en zou al met G-Star en Tommy Hilfiger praten
Bol.com stort zich begin komend jaar vol op de verkoop van kleding. De webwinkel van supermarktconcern Ahold Delhaize benadert bekende modemerken om het Amerikaanse Amazon straks het hoofd te kunnen bieden.

Amazon heeft het plan om begin volgend jaar een compleet Nederlandse webwinkel te openen, meldt het Financieele Dagblad. Nu bedient het miljardenbedrijf de Nederlandse markt nog vanuit Duitsland. Bol.com zou in gesprek zijn met verschillende grote kledingmerken, zoals G-star en Tommy Hilfiger. In januari wil de webwinkel zijn stap in kleding groots aankondigen.
Daarmee wordt het druk op de markt voor modewebwinkels. Naast bol.com en Amazon is ook het Duitse Zalando groot in onlinekleding. Sinds kort probeert ook Otto Group de Nederlandse markt te bestormen, met webwinkeldochter About You. Retailexperts verwachten een hevige concurrentiestrijd, waarvan het al verlieslatende Wehkamp het meest te lijden zal hebben.