Aangeboden door bol.com

Nieuws E-commerce

'Met de juiste productbeschrijving groeide onze omzet met 100 procent'

Het bedrijf Homee is sinds 2013 partner van bol.com. De Pakistaanse familie Sajid produceert en verkoopt al meer dan driehonderd jaar grondstoffen voor onder andere textiel. Vier jaar geleden werd Youssef Belgdour manager bij Homee. ,,Transparantie is belangrijk.”

Van onze redactie 21 januari 2021

Bol Youssef Belgdour Homee webwinkel

Youssef Belgdour (Homee) verkocht veel meer textiel als partner van bol.com

De afgelopen veertig jaar zorgt Homee samen met vijf fabrieken in Pakistan voor hotelkwaliteit keuken-, bad- en bedtextiel op de Nederlandse markt. ,,Voordat we de samenwerking met bol.com aangingen, verkochten we onze producten vooral offline”, vertelt Belgdour. ,,We hadden al een sterke positie op de B2B-markt ingenomen en dachten daarmee een mooie basis te hebben om de particuliere markt te betreden. Toch kwamen we er vrij snel achter dat dit twee verschillende werelden zijn.”

Whitepaper 'Verkopen via het grootste winkelplatform'

Benieuwd naar de voordelen van verkopen via bol.com? Of wil je weten hoe starten met verkopen via bol.com in zijn werk gaat? Lees er alles over in de whitepaper 'Verkopen via het grootste winkelplatform in Nederland en België' Download nu

De klanten die offline bij Homee kochten, kenden de kwaliteit van de artikelen en wisten precies wat ze konden verwachten. ,,Bij een online aankoop is dat natuurlijk een stuk lastiger, zeker met textiel”, zegt Belgdour. ,,Je kunt het materiaal niet voelen of van dichtbij zien en dat is voor de keuze van textiel een belangrijke afweging die de klant maakt.”

Betere teksten

Toen Homee zijn producten online ging aanbieden via bol.com, merkte het bedrijf dat er vrij veel retour werd gestuurd. ,,Na een aantal gesprekken met onze contactpersoon kwamen we erachter dat het lag aan onze productbeschrijvingen”, aldus Belgdour. ,,Eerst schreven we snel twee regels met tekst en maakten we wat foto’s. Nu geven we door middel van onze teksten zoveel mogelijk informatie over onze producten. Zo benoemen we het materiaal, de grootte van het product en hoe het product gewassen moet worden. Door al deze informatie toe te voegen komt de klant niet meer voor verrassingen te staan. Voor we het wisten kregen we minder dan vijf procent retour en groeide onze omzet met 100 procent!”

"Door betere teksten komt de klant niet meer voor verrassingen te staan en krijgen we minder dan vijf procent retour"

Youssef Belgdour, manager bij Homee

Foto’s zonder poespas

Belgdour: ,,We proberen zo dicht mogelijk bij het artikel te blijven en laten dat ook zien op de productpagina’s. We maken nu meerdere foto’s van verschillende kanten, zonder enige poespas. Daarnaast laten we foto’s zien van hoe het product eruit ziet in een huiselijke omgeving. Het is belangrijk als partner om transparant en eerlijk te zijn, omdat we willen voldoen aan de verwachtingen die de klanten hebben bij het bestellen van de artikelen.”

Zoektermen

Bol.com laat volgens Belgdour ook zien welke artikelen meer aandacht verdienen. ,,Zo wordt er data verzameld van de meest gezochte zoektermen van klanten. Op die manier kan je op het juiste moment met de juiste artikelen adverteren. Zo zagen we dat er op een gegeven moment veel gezocht werd naar dekbedovertrekken. Toen zijn we via bol.com gaan adverteren, waardoor de zichtbaarheid van het product werd verhoogd. Dan staat het product bijvoorbeeld niet meer op pagina 4, maar op de eerste pagina. Sinds we deze verandering hebben toegepast is de omzet op deze artikelen meer dan verdubbeld. We zijn nu druk bezig om ervoor te zorgen dat al onze artikelen op de juiste manier worden aangeboden op de productpagina’s van bol.com.”

Benieuwd hoe jij kan groeien met de inzichten van bol.com? Lees hier meer en word partner bij bol.com.

Doe de quickscan

Wil je ook verkopen via bol.com?
Ontdek in 11 vragen hoe je een vliegende start maakt en ontvang direct de beste tips en tricks voor jou als ondernemer om een vliegende start te maken. Klik hier