Aangeboden door bol.com
Branded Content E-commerce
'Ondanks de coronacrisis zijn we met 47 procent gegroeid'
Hemdvoorhem is gelanceerd vanaf de zolderkamer van oprichter Michiel Snoek. Hij kon geen online overhemden vinden met de juiste mouwlengte en is ze toen zelf gaan aanbieden. Inmiddels wordt ook Hemdvoorhaar ontwikkeld, door contentspecialist Astrid van Wordragen.

Astrid van Wordragen (Hemdvoorhem) profiteert van zoektrends bol.com
Van Wordragen startte een aantal jaar geleden bij Hemdvoorhem en is uitgegroeid tot de vliegende keep van het bedrijf. ,,Vanaf de oprichting zijn we als bedrijf nog ieder jaar gegroeid”, vertelt ze. ,,Sinds we de samenwerking met bol.com aangingen in 2017 is die groei steeds sneller gegaan. Normaal gesproken zijn onze overhemden de hardlopers, maar door de huidige omstandigheden is de verkoop daarvan juist teruggelopen. Daar konden we gelukkig bijtijds op reageren omdat we door de data van bol.com de zoektrends van klanten konden analyseren.”
De PlatformMonitor
Inmiddels winkelen meer dan 11 miljoen consumenten bij bol.com, dat zijn maar liefst 2,5 miljoen winkelbezoeken per maand en tienduizenden zoekopdrachten per dag. Maar waar wordt er nu naar gezocht? En wat zijn de populairste artikelen of categorieën om in te (gaan) verkopen? Deze en andere insights deelt bol.com vanaf nu elk kwartaal in de PlatformMonitor. Een mogelijkheid om nog meer uit jouw onderneming te halen en te blijven groeien. Download hier de PlatformMonitor van bol.com.
Unieke cadeaus
Tijdens de eerste lockdown in maart/april zag Van Wordragen een toename in de verkoop van loungekleding. ,,Ook wij waren helemaal leeg verkocht. Kort daarna gingen de zwembroeken hard en tijdens de feestdagen waren onze unieke cadeaus voor mannen, met daarin sokken of een luchtje, de echte hardlopers. Dit zijn artikelen die alleen wij verkopen en waarmee we ons onderscheiden van andere aanbieders. Zo hebben we de laatste maanden van 2020 een groei van 47 procent gemaakt ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor.”
Leren van data
Bol.com helpt Hemdvoorhem om meer te doen met data. ,,Door onze eigen webshop te koppelen aan bol.com hebben we nu één overzichtelijk dashboard en is alle data bruikbaar”, vertelt Van Wordragen. ,,Hiervoor hadden we de data wel, maar we konden die niet goed gebruiken. Zo kwamen we erachter dat onze bestellingen naar België altijd een dag in Nederland bleven liggen. De vrachtwagen was namelijk al naar België vertrokken op het moment dat onze bestellingen nog werden gesorteerd.” Daarnaast zorgt de koppeling van de webwinkels ervoor dat Hemdvoorhem geen ‘winkeldochters’ meer op de plank heeft liggen. ,,Eerst hadden we nog weleens van dit soort onverkoopbare artikelen die lang in het magazijn bleven liggen. Dit is een zeer goede bijdrage geweest voor onze winstgevendheid en balans van de organisatie.”
"Door onze eigen webshop te koppelen aan bol.com hebben we nu één overzichtelijk dashboard en is alle data bruikbaar"
Geoliede machine
Naast de omzet die Van Wordragen ieder jaar ziet groeien, heeft bol.com er ook voor gezorgd dat Hemdvoorhem als bedrijf veel professioneler is gaan denken. ,,De gehanteerde servicenormen hebben we inmiddels doorgevoerd in onze gehele organisatie. Dit leverde in eerste instantie wat grijzen haren op, maar nu is het een perfect geoliede machine geworden. We krijgen door deze verandering steeds minder retour en onze klanttevredenheid is flink gegroeid.”
Benieuwd hoe jij kan groeien met de inzichten van bol.com? Lees hier meer en word partner bij bol.com.
Doe de quickscan
Wil je ook verkopen via bol.com?
Ontdek in 11 vragen hoe je een vliegende start maakt en ontvang direct de beste tips en tricks voor jou als ondernemer om een vliegende start te maken. Klik hier