Nieuws E-commerce

Video: Coolblue-baas Pieter Zwart over de toekomst van retail

Online en offline vloeien steeds meer in elkaar over. Het is opvallend dat Coolblue, groot geworden op internet, zich steeds meer in fysieke winkels profileert. Waarom? CEO Pieter Zwart (1977) geeft vijf redenen. "De winkel is zeker niet dood."

Van onze redactie 27 februari 2017

Coolblue7ditchespieterzwartinterviewretail

Pieter Zwart is helder over de toekomst van de retail: minder vierkante meters en nog minder ketens. Het laatste concern is nog niet omgevallen, de strijd in de retail is nog niet gestreden: "Er zit een verschil tussen terminaal zijn, en je laatste adem uitblazen."

Jaaromzet

Zwart richtte Coolblue in 1999 op. In 2015 had hij een jaaromzet van 555 miljoen euro en zo'n 1600 werknemers in dienst. Hij werd door Emerce uitgeroepen tot de meest innovatieve e-commerce professional van het jaar, en won de FD Gazellen Award en een Thuiswinkel Award.

Er zit een verschil tussen terminaal zijn, en je laatste adem uitblazen

Pieter Zwart, directeur Coolblue